У відповідь на опубліковану 24 лютого доповідь міжнародної експертно-журналістської групи Bellingcat, присвячену збитому над Донбасом Boeing, Міністерство оборони РФ заявило, що заперечує причетність російських військових трагедії рейсу MH17.
"Ні один комплекс протиповітряної оборони, що стоїть на озброєнні, російсько-український державний кордон не перетинав", - повідомив заступник начальника управління прес-служби та інформації відомства Олексій Комаров у відповіді, надісланій у четвер на запит РБК. За його словами, "конспіративні теорії" журналістської групи багато разів спростовувалися блогерами та експертами. "Тому серйозному коментуванню (докази Bellingcat) не підлягають", - резюмує Комарів.
Комарів також зауважив, що позиція Міноборони РФ з приводу трагедії не змінилася. "Міноборони Росії неодноразово публічно і аргументовано доводила свою позицію про причини катастрофи і ймовірну причетність до неї військовослужбовців Збройних сил України", - сказав заступник начальника управління.
Це перший випадок, коли Міноборони Росії публічно коментує доповідь міжнародної експертно-журналістської групи Bellingcat.
24 лютого експертна група Bellingcat опублікувала доповідь. Експерти Bellingcat змогли виявити осіб тих російських військових, які з великою часткою ймовірності безпосередньо віддавали наказ на транспортування зенітно-ракетного комплексу "Бук" на територію України і на пуск ракети, яка збила в липні 2014 року літак "Малайзійських авіаліній". Автори дослідження стверджують, що "Буком", з якого збили літак, швидше за все, управляли військовослужбовці 2-го батальйону 53-ї зенітно-ракетної бригади армії РФ. Експерти Bellingcat також прийшли до висновку, що частина відповідальності за трагедію MH17 несуть вищі чини російської армії.
Очолюють список міністр оборони Росії Сергій Шойгу разом з його двома заступниками - Валерієм Герасимовим і Аркадій Бахін. А також президент Росії Володимир Путін, який згідно з Конституцією є верховним головнокомандувачем ЗС Росії. Всі ці люди були задіяні в процес прийняття і виконання рішень про переправлення військової техніки в російсько-українського кордону і на територію України, переконані автори дослідження.
В 15:30 четверга, 17 липня 2014 року, в Донецькій області поруч з селищем Шахтарськ в зоні бойових дій був збитий Боїнг-777 "Малайзійських авіаліній", що слідував рейсом MH17 "Амстерлам-Куала-Лумпур". Всі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.
13 жовтня відбулася презентація доповіді Ради безпеки Нідерландів, згідно з яким літак рейсу MH17 був збитий ракетою комплексу "Бук" російського виробництва. У той же час, в доповіді не названі відповідальні за запуск цієї ракети.
Однак після оприлюднення доповіді голова Радбезу Нідерландів заявив, що "Боїнг" збили з території, підконтрольній бойовикам. "Межі території були досить нестійкими, але це була область, контрольована проросійськими бойовиками", - сказав він.
Також Радбез Нідерландів дійшов висновку, що в України було достатньо підстав для закриття повітряного простору над територією конфлікту в східній частині країни в якості запобіжного заходу.
У той же час українська сторона зазначає, що на момент аварії MH17 Україною були дотримані всі рекомендації з безпеки польотів, оскільки управління повітряним простором узгоджується з європейською системою і відбувається відповідно до вимог ICAO.