UA / RU
Підтримати ZN.ua

Польща дала шанс на будівництво продовження нафтопроводу "Одеса-Броди"

Видача цього дозволу відкриває можливість звернення до польської влади за дозволом на безпосереднє будівництво нафтопроводу.

Регіональна дирекція охорони навколишнього середовища в Любліні видала екологічний дозвіл на реалізацію проекту будівництва продовження нафтопроводу "Одеса-Броди-Плоцьк".

Про це йдеться в повідомленні Міжнародного трубопровідного підприємства (МТП) "Сарматія", створеного для реалізації проекту.

"11 вересня 2013 року Регіональна дирекція охорони навколишнього середовища в Любліні (Польща - ред.) видала екологічний дозвіл на реалізацію проекту будівництва нафтопроводу "Броди-Плоцьк" з можливістю транспортування нафти в Гданськ або у західному напрямку", - вказується в повідомленні.

Наголошується, що видача цього дозволу відкриває можливість звернення за дозволом на будівництво. Крім того, екологічний дозвіл на реалізацію проекту є обов'язковим додатком до заявки на фінансування проекту з фондів операційної програми Євросоюзу "Інфраструктура і навколишнє середовище".

Нагадаємо, загальна вартість реалізації проекту Одеса-Броди-Плоцьк оцінюється в 455 млн євро з урахуванням будівництва українського (125 км) і польського (270 км) ділянок нафтопроводу. Євросоюз виділив на реалізацію цього проекту 495 млн злотих (понад 120 млн євро), проте їхнє використання можливе тільки за умови завершення будівництва нафтопроводу до кінця 2015 року.

Раніше повідомлялося, що влада Польщі думали, чи варто витрачати кошти скарбниці на добудову польської ділянки ЄАНТК. Можлива відмова Польщі від фінансування проекту міг поставити під загрозу подальшу долю нафтопроводу "Одеса-Броди".

У травні і серпні 2013 року Польща перевела 495 млн злотих з цього проекту на будівництво газопроводів на території країни. У міністерстві економіки РП тоді неофіційно повідомили, що Варшава не відмовляється від будівництва нафтопроводу, а переводить кошти на інші проекти, щоб не пропала фінансова допомога ЄС на енергетичну безпеку Польщі.

Нагадаємо, ідея проекту будівництва ЄАНТК " Одеса - Броди - Плоцьк - Гданськ виникла в середині 90-х років. Вона передбачала будівництво нового транспортного коридору нафти, який дозволив би постачати каспійську (азербайджанську) нафту в країни Західної і Центральної Європи.

Нафтопровід "Одеса - Броди" був побудований в 2001 році, він мав транспортувати каспійську нафту з терміналів під Одесою до Бродів і далі по нафтопроводу "Дружба" чи майбутніми новими нафтопроводами в країни Європи. Однак через брак нафти він кілька років простоював, а потім був запущений у реверсному (зворотному) режимі, транспортуючи російську нафту з "Дружби" через Броди до Одеси для перевантаження на танкери. У 2011 році нафтопровід "Одеса-Броди" був запущений в проектному напрямку для транспортування нафти в Білорусь.

У 2004 році українське ПАТ "Укртранснафта" (оператор системи магістральних нафтопроводів України) та польська PERN Przyjazn створили ТОВ "МТП "Сарматія" для добудови нафтопроводу "Одеса-Броди" до Плоцька, підготовки проектно-кошторисної документації, залучення інвестицій і забезпечення будівельних робіт за проектом. В 2008 році до акціонерам долучилися державні енергетичні компанії Азербайджану, Грузії і Литви. !zn

Читайте також:

Одеса-Броди: суміш нафти з політикою вибухонебезпечна

Янукович: Україна хоче добудови "Одеса-Броди" до Балтійського моря