Блокада Росією морських портів України залишається, новий суднохідний коридор лише частково зняв проблеми. Про це заявив керівник проєкту Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, моніторингової групи з кримських санкцій та свободи судноплавства Андрій Клименко.
"Попри те, що оперативно створено "новий коридор" до портів України, було б грубою помилкою казати: "все ок, блокади вже немає". Блокада є, вона нікуди не поділася, хай зараз вона, завдяки оперативним діям Держгідрографії, і стала частковою", - наголосив він.
За словами експерта, безпрецедентне перекриття рекомендованих морських шляхів до українських портів викликало багато негативних наслідків:
- значне підвищення ставок страхування, від 3 до 10 доларів США за одну тонну вантажу.
- збій всіх логістичних мереж, що зав'язані на українські порти;
- новий коридор - в десятки разів менший за шириною, ніж традиційні, тобто менш безпечний, особливо за штормових умов.
Він наголосив, що все це тягне величезні збитки, які не важко порахувати навіть на прикладі одного судна з умовними 100 000 тонн вантажу.
"Блокади нема? Так РФ буде перекривати цей район моря завжди. Блокада - це акт агресії. Казати, що її вже нема - значить, й до міжнародних організацій та судових інстанцій нема чого йти", - наголосив Клименко.
"Так, молодці - швидко все зробили, але за аплодисментами не можна припиняти думати. Нарешті, треба починати роботу з підготовки позовів в морські арбітражі тощо, оцінювати збитки. А головне: формувати новий міжнародний патрульний проєкт в Чорному морі - щоб 24/7 та 365 днів на рік патрулювати маршрут від Босфору в напрямку Одеси", - додав також він.
Нагадаємо, раніше колишній заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов у коментарі ZN.UA наполягав, що заявлене Росією перекриття зон судноплавства у міжнародних водах Чорного та Азовського морів де-факто є морською блокадою. Він наголосив, що Україні слід звернутись до Міжнародного трибуналу ООН та Офісу прокурора Міжнародного кримінального суду.