UA / RU
Підтримати ZN.ua

Рафаеля визнали автором таємничої Мадонни-копії його шедевру епохи Ренесансу

Навряд чи це відтворення епохи Вікторіанства, як вважали досі. Судячи з даних нового дослідження, автор «Сікстинської Мадонни» та De Brécy Tondo один – Рафаель Санті.

Робота, відома як De Brécy Tondo, може бути шедевром італійського художника епохи Відродження Рафаеля, вважають дослідники з університетів Ноттінгема та Бредфорда, які використовували технологію розпізнавання обличчя, щоб ідентифікувати її автора, пише Fahrenheit Magazine. 

Читайте також: Вчені реконструювали і показали як виглядав великий Рафаель Санті

Експерти виявили, що обличчя Богородиці та дітей на картині, яку вивчали понад 30 років, ідентичні обличчям на вівтарі Рафаеля «Сікстинська Мадонна».

Аналіз цифрових зображень і порівняння малюнків на двох роботах показали, що риси обличчя Мадонн були схожі на 97%, а риси обличчя зафіксованих янголят на немовляти були ідентичні на 86%.

З огляду на це, почесний дослідник Ноттінгемського університету доктор Крістофер Брук сказав BBC, що ці цифри вказують на дуже високу статистичну ймовірність того, що твори мистецтва належать таки одному автору.

Читайте також: Мона Ліза у ріці: ШІ навчили домальовувати картини культових художників

Авторами дослідження стали Хасан Угайл, професор візуальних обчислень в Бредфордському університеті; Хауелл Едвардс, професор молекулярної спектроскопії та Тімоті Беной, дослідник мистецтва та почесний секретар De Brécy Trust.

Читайте також: Підробку картини Кандинського виставили на аукціон задля підтримки армії РФ

Стаття була представлена ​​на міжнародній конференції в Пномпені, Камбоджа, і очікується, що її опублікують наприкінці січня.

Читайте також: Британський фальсифікатор назвав себе автором однієї з картин да Вінчі

Слід зазначити, що Угайл розробив систему розпізнавання облич за допомогою штучного інтелекту , яка може ідентифікувати шаблони на зображеннях і відео з рівнем точності, що набагато перевищує людське око.

Сікстинська Мадонна

Новий аналіз розпізнавання облич картини De Brécy Tondo може надати додаткову довіру попереднім дослідженням пігментів, які використовувалися в 2004 році. Молекулярний аналіз Хауелла Едвардса показав, що пігменти на картині є типовими для раннього періоду від епохи Відродження до 1700 року. , навряд чи це буде вікторіанська копія, як вважалось.

Читайте також: "Соняшники" Ван Гога облили томатним супом

У 1981 році бізнесмен і колекціонер об'єктів мистецтва Джордж Лестер Вінворд придбав De Brécy Tondo. Цей чоловік за два роки до смерті, тобто у 1995 році, створив знаменитий фонд De Brécy, щоб зберегти свою колекцію та зробити твори доступними для подальшого вивчення.

Читайте також: Під картиною «Оголена в капелюсі» знайшли раніше невідомі малюнки Модільяні

Вперше описала картину як роботу «ймовірно Рафаеля» британка Гаррієт Оуен Хьюз в 2000 році.