За дев'ять місяців 2022 року обсяги перевезень з Китаю до Європи та назад через територію Росії впали більш ніж на третину (35%). Через це суттєво знизився весь контейнерний транзит через РФ. Про це повідомляє російський РБК із посиланням на заступника гендиректора ВАТ «Російські залізниці» Олексія Шило.
Якщо тенденція збережеться, то за підсумками 2022 року РЗ втратять чверть транзитних перевезень контейнерів TEU залізничною мережею. Станом на вересень загальний транзит російською залізницею впав на 17,6% порівняно з аналогічним періодом 2021 року. Тоді РЗ перевезли 1,1 млн транзитних контейнерів, що було абсолютним рекордом за всю історію російських і радянських залізниць. Цього року керівництво монополіста очікує перевезти 830 тисяч контейнерів.
За місяць до вторгнення Росії в Україну керівництво РЗ представило амбітний план з нарощування транзитних перевезень до рекордних показників до 2027 року. Транзит контейнерів планували наростити вчетверо – до 4 млн TEU. Цей показник стабільно зростав до вторгнення РФ до України – за останні п'ять років обсяги перевезень контейнерів подвоїлися.
Тим часом Китай шукає нові можливості для доставки вантажів до Європи. У вересні у Самарканді учасники саміту Шанхайської організації співробітництва анонсували створення міжнародної залізниці між Китаєм, Киргизстаном та Узбекистаном.
Нагадаємо, колишній Держсекретар США Генрі Кісінджер вважає, що китайське партнерство «без кордонів» із Володимиром Путіним не виправдало очікування. І це створило умови для того, щоб лідер КНР Сі Цзіньпін хоч трохи почав схилятися на бік США після 20-го з'їзду Компартії.