У Люксембурзі з 1 березня 2020 вводять безкоштовний проїзд у громадському транспорті по всій країні. Таким чином, друга маленька країна Євросоюзу стане першою у світі державою, де не потрібно буде купувати квиток, щоб покататися на поїзді, автобусі або трамваї. Платним залишиться тільки проїзд на місцях першого класу поїздів. Пункти продажу квитків будуть закриті, нинішні контролери отримають нові опції, повідомляє DW.
Таким чином уряд країни на чолі з прем'єром-реформатором Ксавьє Беттелом намагається суттєво змінити транспортну ситуацію в країні, яка буквально тріщить по швах. До 600 тисяч власного населення, яке проживає на близько двох з половиною тисячах квадратних кілометрів, додаються близько 200 тисяч людей, які щодня їздять на роботу в Люксембург із сусідніх Німеччини, Франції і Бельгії. Вранці і ввечері вся країна стоїть у величезних заторах.
Річні державні інвестиції в транспортну сферу повинні зрости до 806 мільйонів євро в 2021 році - ще в 2018 році цей показник становив 501 мільйон. У столиці країни Люксембурзі активно розвивається сучасна трамвайна мережа, для гостьових робітників із сусідніх країн будуються великі парковки біля залізничних станцій і на в'їзді в місто - до 2025 року таких паркомісць має стати вдвічі більше, ніж у минулому році.
Втім, в країні як і раніше можна буде купити квитки на поїзди, оскільки в сусідніх країнах проїзд залишається платним. Щодня на роботу в Люксембург приїжджають люди з Бельгії, Німеччини і Франції. Іноземці теж виграють від безкоштовного проїзду по території Люксембургу. Наприклад, при купівлі квитка у ФРН пасажири будуть оплачувати тільки німецьку ділянку шляху.
Влада Люксембургу очікує, що водії пересядуть з автомобілів, які вимагають витрат, на безкоштовні метро, трамваї та автобуси.
Приклади безкоштовного громадського транспорту в Європі є, зокрема, в Німеччині. Але там це поки що експерименти, а в Люксембурзі - реальність.
Між тим, в Україні, незважаючи на часом сумнівну якість надання послуг, регулярно підвищуються ціни на проїзд у громадському транспорті. В минулому році такі підвищення були в Києві, Рівному, Ужгороді, Харкові, Кривому Розі та інших містах.
Зокрема, в Харкові при перевірці економічного обґрунтування підвищення ціни за проїзд у у метро Харкова виявилося, що в розрахунок тарифу включені витрати, які не пов'язані з наданням послуг з перевезення пасажирів, повідомила прес-служба Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ).
"Територіальним відділенням Антимонопольного комітету України попередньо встановлено, що в калькуляції включені видатки, не пов'язані з наданням послуг з перевезення пасажирів і суперечать порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену), затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.03.2007 № 191", - йдеться у повідомленні АМКУ.