Кілька днів тому влада США наказала перенаправити танкер Suez Rajan з іранською сирою нафтою до США. На думку офіційних осіб, це і стало причиною рішення Ірану захопити танкер Advantage Sweet у четвер, пише Financial Times.
Троє людей, проінформованих про ситуацію, сказали, що США втрутилися, щоб викликати судно, завантажене іранською сирою нафтою, яка від початку призначалася для Китаю. Причиною цьому стало те, що Вашингтон хоче посилити застосування санкцій проти Тегерана. Військово-морські сили Ірану безуспішно намагалися переслідувати танкер.
Повідомляється, що Міністерство юстиції США арештувало танкер Suez Rajan згідно з ухвалою суду за співпраці принаймні однієї компанії, пов’язаної з судном. Судно Suez Rajan стало об’єктом пильної уваги після того, як минулого року його звинуватили в тому, що він узяв на борт вантаж іранської нафти, яка тоді призначався для Китаю, з іншого судна поблизу Сінгапуру. Міністерство юстиції відмовилося від коментарів.
Раніше невідомі дії США щодо цього танкеру проливають нове світло на рішення Ірану захопити Advantage Sweet, танкер із кувейтською сирою нафтою, який прямував у США.
Офіційний представник США сказав, що конфіскація в четвер, «здається, є помстою за попереднє захоплення США іранської нафти, яку Іран нещодавно намагався повернути, але не зміг».
Іран має історію конфіскацій танкерів у відповідь на дії західних країн. У 2019 році Іран захопив два танкери під британським прапором незабаром після того, як Велика Британія конфіскувала іранське судно, яке зупинилося в Гібралтарі на шляху до Сирії. Минулого року Іран також захопив два судна під грецьким прапором в Ормузькій протоці після того, як Греція дозволила США злити вантаж іранського танкера в грецьких водах.
Новина про конфіскацію з боку США також підіймає питання про те, чи були оператори достатньо попереджені про потенційну підвищену небезпеку для суден, таких як Advantage Sweet, поблизу Ірану.
Ймовірну причетність Suez Rajan до торгівлі іранською нафтою, на яку накладено санкції США, було виявлено в лютому 2022 року групою тиску «Об’єднані проти ядерного Ірану». Ця новина призвела до цивільного позову сімей жертв терактів 11 вересня 2001 року.
У ширшій справі, яка ще триває, вони прагнули змусити США конфіскувати іранську нафту, що перевозилася Suez Rajan, щоб допомогти виплатити компенсацію, яку присудив американський суд у 2018 році.
Suez Rajan розпочав свою нинішню подорож, вгору Малаккською протокою, а потім на захід через Індійський океан, 7 квітня. Його поточне місцезнаходження невідоме: за даними Spire Global, компанії супутникових даних, востаннє він передав свою позицію ввечері 22 квітня, коли прямував на південний захід повз Мадагаскар до мису Доброї Надії.
Захоплений Іраном танкер Advantage Sweet Suezmax працював за короткостроковим чартером для Chevron, однієї з найбільших нафтових компаній США. Його екіпаж, усі громадяни Індії, зараз утримується Іраном. За даними Центрального командування США, він був захоплений в Оманській затоці. Судна та екіпаж, захоплені Іраном у минулому, зрештою були звільнені, але часто протягом кількох місяців.
Нагадаємо, ООН занепокоєна використанням так званого "тіньового флоту танкерів" для перевезення нафти РФ.
Раніше повідомлялося, що Іран продовжує свою співпрацю з Росією, зокрема, обмінюючи дрони на кіберзброю.