1 грудня Управління з контролю за іноземними активами (OFAC) Міністерства фінансів США запровадило санкції проти трьох компаній та заблокувала три їхні танкери, які перевозили російську нафту в порушення встановлених «Великою Сімкою» обмежень граничної ціни у 60 доларів за барель.
«Забезпечення дотримання граничної ціни на російську нафту є головним пріоритетом для Сполучених Штатів і наших партнерів по коаліції. Орієнтуючись на ці компанії та їхні кораблі, ми підтримуємо подвійну мету обмеження ціни – обмежуючи прибутки Росії від продажу нафти і водночас сприяючи стабільності світових енергетичних ринків», – заявив заступник міністра фінансів Воллі Адейемо.
Санкції торкнулися компаній Sterling Shipping Incorporated та Streymoy Shipping Limited з ОАЕ, а також HS Atlantica Limited з Ліберії, які є власниками нафтових танкерів NS Champion, Viktor Bakaev та HS Atlantica відповідно.
Мінфін США зафіксував, що ці судна перевозили російську нафту Urals за ціною вище 70 доларів за барель. Все майно та частки у майні вищевказаних осіб, що знаходяться на території США або у володінні чи під контролем американських осіб, заблоковані.
Нагадаємо, 16 листопада Мінфін США запровадив санкції проти компаній-власників танкерів «Казань», «Лиговский проспект» та NS Century, які перевозили російську нафту до Індії в порушення цінової стелі, встановленої «Великою Сімкою». На думку Reuters, нафтові санкції створюють для Росії дедалі більші проблеми, вирішення яких немає.
Про те, як працює тіньовий експорт російської нафти пишуть Артем Куюн та Іван Марченков у статті «Хто допомагає Росії обходити нафтові санкції, в тому числі і за рахунок України?» на ZN.UA.