Російські тролі писали коментарі на сайтах авторитетних західних видань, щоб схилити громадську думку на бік Кремля і дати «їжу» російській пропаганді - матеріали на основі коментарів подавалися у росЗМІ як «думка жителів» цих країн.
Мішенню тролів стали вебсайти 32 відомих видань в 16 країнах, зокрема: Mail Online, Express і Times (Велика Британія), Fox News (США), Le Figaro (Франція), Der Spiegel і Die Welt (Німеччина), La Stampa (Італія ), йдеться у дослідженні Центру вивчення злочинності та безпеки Кардіфського університету.
«Опубліковані тролями коментарі потім використовувалися російськомовними виданнями як підґрунтя для статей. Ця тактика набирала обертів з 2018 року й останнім часом фокусувалася на виведенні західних військ з Афганістану», - пише BBC із посиланням на дослідження.
Як приклад дослідники наводять статтю на сайті Mail Online, що набрала 2,5 тисячі коментарів. На базі коментарів російських тролів пропагандистське агентство «РІА Новості» підготувало матеріал «Британці порівняли прихід талібів до влади з кінцем західної цивілізації».
І це лише один з прикладів 18 недавніх матеріалів про падіння Кабула, підготовлених з використанням коментарів читачів у Великій Британії і США, які підтримують твердження Росії про крах ліберальної демократії і провал НАТО.
«Вчені з Кардіффа кажуть, що це заключний етап тривалої кампанії. Вони виявили 242 матеріали, що стосуються Росії, до яких були опубліковані провокаційні проросійські або антизахідні коментарі», - наголошується в матеріалі.
Науковці використовували метод розпізнавання патернів для аналізу коментарів читачів, що дозволяє припустити, що деякі акаунти організовано розміщували прокремлівський контент.
Прикладом став переклад статті на сайті RuEconomics. Коментарі до нього підхоплювали російські ЗМІ та створювали з вихідної новини російськомовний матеріал, який під певним кутом показував, якої думки начебто дотримуються британці, які «підтримують» Росію, президента Владіміра Путіна або певну політики Кремля.
Їх публікували в Росії і Європі, особливо в Болгарії, а потім просували в соцмережах, включно з Telegram, що збільшувало охоплення аудиторії.
За словами професора Мартіна Іннеса, ця витончена кампанія стала можливою через брак ресурсів у традиційних сайтів медіа: соцмережі витрачають багато коштів на виявлення таких кампаній впливу, водночас у медіа набагато менше можливостей поставити заслін тим, хто створює масові акаунти.
Під час дослідження було встановлено, що один акаунт міняв локацію 69 разів, а ім'я - 549 разів з моменту його створення в червні минулого року.
Деякі вебсайти ЗМІ дозволяють читачам голосувати за коментарі, і дослідники кажуть, що прокремлівські коментарі отримували несподівано велику кількість голосів «за».
Попри численні докази причетності РФ до поширення шкідливої пропаганди, Москва послідовно заперечує власну причетність до операцій з пропаганди та дезінформації.
Путінська стратегія, швидше за все, і далі полягатиме в тому, щоб, з одного боку, лякати, обдурювати і розбещувати Захід, а з іншого - робити ставку на розкол і саморуйнування України, вважає український посол в Австрії Олександр Щерба.
Слабкий колективний Захід, який відступає і не вірить в себе - це реальність, небачена з 1938-39 років. Але Україні є на чому будувати успішну європейську державу навіть в епоху європейської слабкості, у світі після правди і совісті. Як - читайте у статті Олександра Щерби «Світ після совісті» у ZN.UA.