"Можливо, Путін усвідомлює, що складні часи в економіці вимагають кращих керівників, ніж його друзі і для того, щоб лишитися при владі, йому потрібно тримати дистанцію від створеної ним же олігархії", - пише на сторінках Bloomberg Леонід Бершидський.
Він додає, що за останнє десятиліття жодна державна компанія в Росії не показала результатів, достойних наслідування. І РЖД під керівництвом Якуніна не виключення. Лише в минулому році залізничний монополіст зазнав збитків у розмірі 99 мільярдів рублів. Якунін списав це на рішення уряду заморозити тарифи для енергетичних компаній на перевезення. Але насправді він просто невиправдано збільшив витрати російської компанії, при цьому нічого не зробивши для того, щоб вона заробляла гроші.
Також не варто забувати і про звіти опозиціонера Олексія Навального, в яких він публікував дані про таємні статки Якуніна, його маєток і навіть "шубосховище", які ніяк не вписуються в обсяг його доходів на посаді директора залізниці.
Якунін, так само як і інший дург Путіна і голова компанії "Роснефть" Ігор Сєчін в минулому році відмовилися декларувати свої доходи. Директор РЖД навіть пригрозив своєю відставкою Кремлю, якщо його змусять показати свої статки державі.
"Вибір нового глави російської залізничної системи відповість на важливе питання: чи досі Путін хоче перед усім відданості від свого оточення? Чи можливо тепер він поставив компетентність на перше місце? Росії потрібно бути готовою до тривалого періоду низьких цін на енергоносії. А це означає, що доведеться строго контролювати свої витрати і боротися з корупцією", - йдеться в статті.
Можливо, Путін зрозумів, що для збереження влади йому не потрібні вірні олігархи, а професіонали і технократи в Кремлі. Якщо так, тоді слідом за Якуніним варто чекати зміни керівництва в "Газпромі" і в "Роснефти".
Вчора видання Financial Times писало, що в Кремлі бояться серйозних змін через можливе відсторонення Якуніна від РЖД. Оглядач пише, що джерело, наближене до Кремля, повідомило про "великі зміни", частиною яких стане і втрата Якуніним посади в "РЖД". В цей же час, деякі експерти в Росії нагадують, що кілька років тому його вже "відправляли" у відставку державні ЗМІ лише для того, щоб через кілька годин Кремль це заперечив. Точно дізнатися, що відбуваються в Москві, фактично не можливо через непрозорість російської владної системи.
Раніше повідомлялося, що Якунін збирався купити залізницю Греції і порт в Салоніках. Чеські ЗМІ стверджують, що Якунін фінансував нинішнього президента Чехії Мілоша Земана.
Якунін також потрапив в "чорних список" західних санкцій. А "Інформаційний супротив" повідомляв, що РЖД за півтора місяці доставила бойовикам сотні бойових машин і до тисячі вантажівок припасів. Тільки на початку травня після укладення других Мінських домовленостей в лютому 2015 р., РЖД перекинула на Донбас у розпорядження терористів близько 80 РСЗВ (в т. ч. і "Торнадо"), понад 200 танків, до 100 БТР і БМП, до 1 000 вантажних автомобілів з боєприпасами та іншими засобами матеріально-технічного забезпечення