Поп-музику часто метафорично називають «заразною», але, схоже, ви дійсно можете «інфікувати» друзів своїм музичним смаком. Графік завантаження пісень після їх виходу нагадує статистичні дані та графіки поширення інфекційних хвороб, і електронна музика, ймовірно, є найбільш «заразним» жанром з усіх, пише The Guardian.
Провідний автор дослідження та випускниця Університету Макмастера в Онтаріо Дора Росаті разом із колегами вирішила дізнатися, як пісні стають популярними, використовуючи математичні інструменти, які зазвичай застосовуються для моніторингу поширення інфекційних захворювань.
Команда звернулася до бази даних із майже 1,4 мільярда завантажень окремих пісень із потокового сервісу MixRadio. Зосередившись на тисячі найпопулярніших пісень, завантажених у Великій Британії в період з 2007 по 2014 рік, вчені оцінили, наскільки стандартна модель поширення інфекційної хвороби (модель SIR), відповідає тенденціям завантаження пісень з плином часу.
Дослідження, опубліковане в Proceedings of the Royal Society A: Mathematical and Physical Sciences, показало, що така модель може застосовуватися при описі тенденцій завантаження пісень, так само як і при описі поширення інфекційної хвороби серед населення.
«Це означає, що багато суспільних процесів, що сприяють поширенню хвороб, або аналогів цих процесів, також можуть стимулювати поширення пісень. Більш конкретно, це підтримує ідею про те, що поширення музики, так само як і поширення інфекційних хвороб, залежить від соціальних зв’язків серед населення», - каже Росаті.
«Якщо ви контактуєте з інфікованою людиною, у вас є певні шанси заразитися цією хворобою. З піснями ситуація подібна. Велика відмінність у тому, що для поширення пісень це не обов’язково має бути фізичний контакт - можливо, ваш друг використав нову пісню у своїй історії в Instagram, а після цього ви вирішили і собі завантажити цю пісню», - додає дослідниця.
«Це має сенс. Для того, щоб заразитися інфекційною хворобою часто потрібен контакт з інфікованою людиною. Щодо музики, основна різниця в тому, що вона має більше шляхів для поширення», - каже доктор Томас Роусон з Імперського коледжу в Лондоні.
Команда Росаті також підрахувала базове число репродукції (R0) – «оцінку» здатності хвороби поширюватися, за умови, що населення не має імунітету, використавши цю модель для аналізу поширення різних жанрів музики.
Хоча тенденції суттєво відрізнялися в межах жанрів, вчені виявили, що танцювальна музика та хеві-метал мають найнижчі середні показники R0 - 2,8 та 3,7. Поп-музика виявилася більш «заразною», але її значно «випередили» такі жанри, як рок та хіп-хоп, тоді як електронна музика (призначена більше для прослуховування, а не для танцю) мала найвищий R0- 3,430. Це робить електронну музику приблизно в 190 разів більш «заразною», ніж, для прикладу, кір, який має R0 близько 18.
Це не обов'язково означає, що люди найбільше завантажують саме електронну музику. Швидше за все, електронна музика просто поширюється швидкими темпами серед власних фанатів.
«Інфекційні захворювання обмежені в тому, як вони можуть поширюватися, оскільки поширення таких хвороб вимагає фізичної взаємодії. Причина, чому ми бачимо справді високі R0 для пісень, полягає в тому, що ви можете просто написати твіт, і вже заразити сотню людей. Ви можете поширити пісенну хворобу набагато швидше, ніж вірусне захворювання. При цьому, у популяції є багато людей, які, можливо, вже мають імунітет до конкретних жанрів музики, через свої наявні смаки. Моя бабуся, наприклад, особливо стійка до зараження дабстепом», - сказав Роусон.
«Можливо, ці цифри кажуть нам про те, що шанувальники електронної музики, як правило, більше цікавляться улюбленими піснями. А може, соціальна мережа шанувальників цього жанру має міцніші зв’язки. Або може бути, що поп-музика, як популярніший жанр, в основному поширюється за допомогою більш пасивних засобів, таких як радіо, для прикладу», - додає Росаті.
Швидкість поширення конкретного жанру музики також може змінюватися з плином часу.
«Я думаю, що для таких жанрів, як поп і рок, радіо служило б досить добре, якби це був основний спосіб передачі. Найбільші зміни, ймовірно, відчули «вузькі» музичні жанри, оскільки у них більше шансів поширитися в сучасному світі з потоковими сервісами та платформами соціальних медіа» - зазначає Росаті.
Якщо популярність пісень дійсно обумовлена тими самими процесами, що і поширення інфекційних хвороб, це може відкрити нові шляхи прогнозування, які музичні жанри будуть найбільш популярними.
«Точно так само, як ми тепер можемо використовувати математичні моделі для прогнозу або моніторингу поширення інфекційної хвороби, щоб дізнатися про такі речі, як середній час інфікування людини, остаточні масштаби епідемії або її тривалість, ми могли б використовувати ці ж моделі для вивчення таких речей, як тривалість прослуховування пісні в середньому, скільки всього людей її завантажить або як довго пісня може бути популярною», - сказала Роcаті.
Вчені з Американського товариства нейронаук заявили про те, що роки підготовки серйозно впливають на мозок музикантів. Як повідомляє Naked science, мозок музикантів має більш сильні структурні і функціональні зв'язки, ніж у тих, хто не грає на музичних інструментах.
В експерименті дослідників брали участь 153 людини. Вчені порівняли мозок музикантів і «звичайних» людей. Мозок музикантів виявився більш розвиненим, ніж у інших людей.