Минулого року авіація ще більше покращила показники безпеки польотів, продовживши довгострокову тенденцію, яка збережеться, попри виявлені дефекти в літаках Boeing Co. і проблеми з технічним обслуговуванням у Росії, де санкції поставили під загрозу десятиліття прогресу. Про це пише Bloomberg.
У 2023 році на борту пасажирських літаків у всьому світі сталося 124 смертельних випадки, що є найменшим показником за весь час, окрім 2017 року, згідно з даними, зібраними німецькою консалтинговою компанією, яка відстежує авіаційну безпеку, Jacdec. Випадки, коли літаки були пошкоджені без можливості ремонту, склали 45 — покращення на 12%, порівняно з 2022 роком.
Винятком стала Росія, де санкції США та ЄС ускладнили для авіакомпаній придбання запчастин, необхідних для обслуговування літаків. За даними Jacdec, кількість інцидентів, пов'язаних із безпекою польотів в РФ, зросла більш ніж удвічі - до 81 у 2023 році порівняно з 2022 роком.
Проте навіть у Росії, яка потрапила під санкції Заходу, кількість смертельних випадків була нижчою, ніж у попередні роки. Хоча, економічні обмеження блокують РФ доступ до запасних частин і технічного оновлення для літаків, в тому числі виробництва Boeing і Airbus.
"Поки що ми не бачимо, щоб це призвело до збільшення кількості смертельних аварій в російській цивільній авіації. Ембарго на поставки технологій не призводить до великих катастроф за одну ніч, а лише до повільної деградації експлуатаційної надійності” - сказав засновник і головний виконавчий директор Jacdec Ян-Арвед Ріхтер.
Москва подала скаргу на санкції до Міжнародної організації цивільної авіації, заявивши, що західні обмеження загрожують безпеці польотів. Тим часом представники російської авіації звернулися до "дружніх" постачальників за запасними частинами в таких місцях, як Дубай.
За межами Росії безпека польотів залишається нагальною проблемою після інцидентів у Японії і США цього року. Однак з часом вищі стандарти виробництва і уроки, винесені з попередніх катастроф, допомогли знизити кількість смертельних випадків у кожній конкретній аварії.
Раніше повідомлялося, що Росія виділила понад 12 мільярдів доларів у вигляді державних субсидій і кредитів, щоб утримати свій авіаційний сектор "на плаву" після того, як західні санкції перекрили постачання ключових деталей і послуги з технічного обслуговування.
Надійність авіаційної галузі особливо важлива для Росії, як для перевезення людей і транспортування товарів через територію країни, так і для зміцнення наративу Москви про те, що санкції мали лише мінімальний вплив.