Міністерство інфраструктури вже готове імплементувати містобудівну "реформу", для чого планується створення окремої платформи. Але, як зазначає Рух ЧЕСНО, у повідомленні міністерства відсутня інформація про те, що закон про містобудівну “реформу” ще чекає на розгляд Президента, який його може підписати чи ветувати.
«З огляду на те, що міністерство згадало нашу організацію і при цьому не згадало нашу позицію, маємо її публічно роз'яснити для громадян, — заявляє Рух ЧЕСНО. — Зокрема, для свідомих 42 тисяч українців, які підписали петицію з вимогою ветувати цей законопроект. Нагадаємо, петиція зібрала необхідні голоси у рекордно стислий термін.
Наша організація зазначає, що належних обговорень законопроект №5655 не пройшов ні на рівні підкомітету, ні на рівні комітету. Також він не обговорювався у сесійній залі. На нашу думку, це порушує основи парламентаризму.
Ключові сторони, які мають впливати на реформу: профільні громадські організації, органи місцевого самоврядування та архітектори не могли долучитись до створення реформи. Текст законопроекту з'явився по суті перед голосуванням у парламенті. Обробити якісно 2000 сторінок за такий час неможливо.
Але навіть за такий короткий час після оприлюднення ми разом із колегами виявили низку ризиків, виписаних в аналітичних матеріалах на сторінках провідних медіа країни.
Саме тому єдиним і правильним шляхом для того, щоб не було питань щодо однієї із ключових реформ щодо відновлення країни, цей проект слід ветувати. Це ми наголосили під час зустрічі.
Зараз реформу безапеляційно підтримують зокрема забудовники, і це багато про що говорить”.
Як пояснює Рух ЧЕСНО, у разі вето проект повертається до підкомітету та комітету ВРУ і якісно доопрацьовується із залученням усіх стейкхолдерів. Підтримати інший шлях – це підтримати знищення парламентаризму та взяти на себе відповідальність за законопроект, створений виключно на користь забудовників.
"Кабмін – це виконавча гілка влади, а законодавчою гілкою був і залишається парламент", – нагадує Рух ЧЕСНО.
Противників законопроекту найбільше турбують безконтрольність забудовників та фактичне усунення архітекторів та громад від участі у розвитку міст. На їхню думку, у редакції, що діє, документ лобіює інтереси великих забудовників.