Про це, посилаючись на дані останнього опитування "Левада-Центру", розповідає політичний оглядач Radio Free Europe Radio Liberty Браян Вітмор у своєму подкасті The Daily Vertical.
Для прикладу в 2009 році 79% росіян вірили телевізійним новинам. А тепер, згідно з даними "Левада-Центру", лише 40% довіряють тому, що говорять телеканали. На думку оглядача, ці дані можуть свідчити про те, що "колективна галюцинація", яка охопила Росію після окупації українського півострова Крим, почала проходити.
Загальнонаціональні протести далекобійників і страйк вчителів у Сибіру вказують на те, що неприємна реальність економічної кризи в країні починає пробивати стіну солодкої пропаганди Володимира Путіна.
"Напевне ще рано говорити про різкий поворот у битві телевізора з холодильником. Ці два зразки побутової техніки воюють за російські серця і розум. Однак громадськість, схоже, почала прокидатися", - вважає Вітмор.
А влада Росії, тим часом, продовжує "пити свій саморобний морс", приготований для росіян. Бюджет на 2016 рік, який Володимир Путін нещодавно підписав, базується на вартості нафти на рівні 50 доларів за барель, обмінному курсі 63 рублі за долар США і інфляції на рівні 6,4%. Але нафта вже зараз коштує 37 доларів за барель, росіяни платять близько 70 рублів за долар, а інфляція становить 15%.
"Можливо саме російські правителі занадто багато дивляться телевізор", - іронізує оглядач.
В цей же час, видання Washington Post писало, що саме телешоу допомагають Путіну легко змінювати "ворогів" Росії. Впродовж останніх двох років пропагандистські шоу скеровують громадську думку в Росії від однієї кризи до іншої. Спочатку вони змушували росіян емоційно реагувати на революцію в Україні, потім на анексію Криму, знищення малайзійського авіалайнера "Боїнг 777" і тепер вторгнення Росії в Сирію.
"В кожній програмі є якийсь аутсайдер. І не важливо, чи він українець, чи американець чи ще хтось, хто не згоден з більшістю в студії. Всі на нього нападають, доводячи правоту більшості", - пояснює російський експерт.