Китай незабаром може почати серійне виробництво багатоцільових винищувачів п'ятого покоління J-20, а також важких військово-транспортних літаків Y-20. Про це заявили експерти, опитані газетою The China daily.
Свої висновки фахівці роблять на основі фотографій прототипів цих літаків. Знімки літальних апаратів роблять китайські любителі авіації в околицях військово-повітряних баз і викладають їх на спеціалізованих сайтах.
У грудні 2015 року в інтернеті з'явилися зображення дослідного зразка J-20 з серійним номером 2101, а в січні нинішнього - двох Y-20 з номерами 785 і 788.
"Зовнішній вигляд літака з номером 2101 свідчить про те, що AVIC (Aviation Industry Corporation of China) готується перейти до початкового дрібносерійного виробництва", - вважає заступник головного редактора авіаційного журналу "Ханкун чжиші" Ван Янань.
Зараз компанія-виробник продовжує серію фінальних тестів, а майбутні замовники знайомляться з можливостями літака в польових умовах. За його словами, після успішного завершення всіх випробувань можна буде перейти до повноцінного виробництва нового винищувача.
"Китай скоро зіткнеться з серйозним викликом у повітряному просторі Азіатсько-Тихоокеанського регіону, де будуть діяти F-22 Raptor та F-35 Lightning II (американські винищувач і винищувач-бомбардувальник п'ятого покоління - ред.), розміщені в США і Японії. Саме тому КНР веде розробку нового літака з такою великою швидкістю", - зазначає військовий оглядач Дат Чжо.
За оцінками експертів, і J-20, і Y-20 можуть надійти на озброєння ВПС Народно-визвольної армії Китаю (НВАК) до 2017 року. В даний час літаки п'ятого покоління мають лише США.
Китай провів перші випробування винищувача J-31 у 2012 році. Політ винищувача J-31 (прозваного так журналістами за кодування 31001) виробництва Shenyang Aircraft Corporation тривав близько 10 хвилин. Винищувач супроводжував його молодший "побратим" J-11 BS.