Допиту Цукерберга у Конгресі замало - The Economist

Поділитися
Допиту Цукерберга у Конгресі замало - The Economist Facebook разом з іншими технологічними компаніями потрібно змінитися, а політикам час створити законодавство щодо даних. © Радіо Свобода
Facebook потрібно змінитися, а США - створити надійне законодавство для економіки даних.

Вибачення можуть бути позитивним досвідом. Для Марка Цукерберга, який минулого тижня два дні відповідав на питання Конгресу, винагорода за його старання не метафорична. Поки він давав свідчення як голова Facebook і вибачався за витік даних 87 мільйонів користувачів, акції його компанії зросли в ціні на 5,7%. А його особисті статки збільшилися на 3,2 мільярди доларів, пише The Economist.

Акціонерів, безсумнівно, заспокоїв його дещо роботичний, але бездоганний виступ. І найбільш запеклим критикам варто визнати те, який шлях Facebook пройшов з моменту, коли в березні стало відомо про збір даних користувачів, який влаштувала компанія Cambridge Analytica. Цукерберг привітав ідею запровадження регуляції і обережно підтримав європейський закон про захист даних, який скоро буде запроваджений. Але недвозначно заявивши, що Facebook несе відповідальність за контент на своїй платформі, він відкрив двері для ще більшої відповідальності за матеріали, які містяться на сайті. Водночас, відскок у вартості акцій теж свідчить про дещо тривожне: ні компанія, ні американські законодавці не усвідомили необхідності радикальних змін.

Взяти для початку Facebook. Цукерберг сказав Конгресу, що будь-яка фірма, яка зростала з такою ж швидкістю, як і його, неминуче робила помилки. Але простір для узагальнених вибачень невеликий. Facebook - шоста серед найдорожчих компаній світу. У 2017 році вона витратила 11,5 мільйонів доларів на лобізм у Вашингтоні. Його нескіченна порожня балаканина про "спільноту" важить мало, якщо пригадати, як компанія грубо ігнорувала право користувачів керувати своїми даними. Впродовж останніх тижнів компанія провела багато змін: від уточнення налаштувань приватності до обіцянок провести аудит підозрілих додатків. Але вона повинна піти значно далі.

Самого лише внутрішнього розслідування того, як додатки третіх сторін використовують дані користувачів Facebook, не достатньо, щоб відновити довіру. Потрібно призначити зовнішню фірму, яка проведе повністю незалежну оцінку поведінки самого Facebook. Це допоможе розібратися з важкими питаннями. Cambridge Analytica, вірогідно, лише одна з багатьох компаній, які вхопилися за дані користувачів. Призначення незалежного члена правління може стати ще одним способом покращити якість дебатів і перевірок у Facebook. Разом з іншими техфірмами, компанії варто створити омбудсмена індустрії, робота якого буде включати визначення доступу до платформ для незалежних дослідників. Проте вірогідно, що замість того, щоб відкритися, Facebook збудує стіни. Його рішення викинути з платформи сторонніх дата-брокерів матиме зручний наслідок: захистить дані користувачів і зміцнить владу компанії в якості джерела цих даних.

Але навіть якщо Facebook зробить все це, все одно залишиться необхідність у регуляції в США, яка забезпечить захист даних. Цукерберг володіє більшістю голосів у своїй компанії. Незалежний член правління не відніме у нього необмежений контроль. Орієнтована на рекламу бізнес-модель Facebook перетворила особисті дані користувачів на мішень для рекламних повідомлень. Facebook нічого не говорить про можливість, щоб користувачі самі обирали, чи хочуть вони ставати об'єктами стеження в мережі. Користувачам онлайн-сервісів важко зробити обґрунтований вибір того, як їхні дані повинні зберігатися. І це стосується не лише Facebook, а й інших фірм.

І це підводить до іншої проблеми, яка з'явилася під час слухань минулого тижння і яка полягає у здатності політиків створити якісне законодавство. Там, де Цукерберг компетентний, його переслідувачі часто не мають жодного поняття про речі. Один конргесмен, здається, не знав, що компанія заробляє на рекламі, інший був зацікавлений в тому, щоб Facebook провів оптоволоконний кабель у його штаті. Щоб працювати на користь користувачів, економіка даних вимагає розумної політики і змін відповідно до того, як технологічні фірми функціонуть. Минулий тиждень показав, що нічого з цього немає.

Як повідомлялося, 10 квітня засновник Facebook Марк Цукерберг виступив перед судовим і комерційним комітетами Сенату. Він визнав помилки в організації захисту даних користувачів і пообіцяв вдосконалити її. З основними тезами виступу Цукерберга у Сенаті можна ознайомитися в матеріалі DT.UA. Раніше засновник Facebook Марк Цукерберг визнав, що компанія Cambridge Analytics, яка обслуговувала виборчий штаб Дональда Трампа, виявила вразливість у захисті соцмережі і могла некоректно скористатись особистими даними користувачів. У Cambridge Analytica ці звинувачення заперечують.

Поділитися
Підготував/ла Лесь Димань
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі