Після закриття так званого "балканського маршруту" (через Македонію, Сербію і Хорватію в Австрію і держави Північної Європи) біженці знайшли альтернативні шляхи проникнення в Європу, пише видання Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Як повідомляє видання, один з них починається в порту Анталія на півдні Туреччини, в Мерсині в районі кордону з Сирією або ж в Афінах в центральній Греції. Після чого мігранти на риболовецьких та невеликих торгових судах перетинають Середземне море і потрапляють в Італію. Вартість переправи коливається від 3 до 5 тисяч євро.
При цьому деякі біженці з Греції намагаються проникнути в Албанію, звідки також морем добираються до Італії або продовжують рух на північ Європи на автомобілях. Причому сухопутний кордон між Грецією та Албанією подолати значно складніше, ніж морську між цими країнами та Італією через порізаності албанського ландшафту і гірського характеру місцевості. До того ж подальше просування через територію Чорногорії та Боснії і Герцеговини на північ Європи утруднене через міни, які залишилися в землі з часів громадянської війни в 1990-х роках.
Ще один альтернативний маршрут йде через Болгарію. Звідти мігранти намагаються потрапити в Румунію чи Сербію. Проте в Румунії природною перешкодою для подальшого просування стають Карпати, а кордони Сербії ЄС перебувають під пильним контролем. Таким чином численні біженці в результаті осідають в Болгарії.
18 березня ЄС та Туреччина прийшли до угоди по біженцям. З 20 березня, всіх нелегальних мігрантів, які прибудуть в Грецію, почнуть висилати назад через Егейське море на турецьку територію.
Як заявляв голова Єврокомісії Жан-Клод Юнкер, підписаний документ між ЄС і Туреччиною, "відповідає усім європейським і міжнародним нормам у цій галузі".
Тим часом, у виданні Financional Times відзначають, що навіть якщо угода буде виконана в повному обсязі, це не полегшить тиск з-за напливу мігрантів в ЄС. Укладена угода, при цьому, відповідає далеко не всім нормам міжнародного права.