З початку року омбудсмен отримав 100 скарг на порушення мовного закону представниками влади

Поділитися
З початку року омбудсмен отримав 100 скарг на порушення мовного закону представниками влади © НикВести
Водночас за даними омбудсмена, після послаблення карантину побільшало скарг на порушення закону у сфері обслуговування.

Від початку року уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь отримав 100 скарг на порушення мовного закону органами держвлади та місцевого самоврядування, повідомили у пресслужбі омбудсмена. Вказано, що лише за останній місяць надійшло 25 таких скарг.

Загалом з початку року Кремінь отримав 1 357 повідомлень від українців про порушення мовного закону. Водночас у пресслужбі омбудсмена зазначили, що після послаблення карантину, збільшилася кількість звернень та скарг громадян щодо порушення мовного закону у сфері обслуговування.

“У зв'язку з цим нагадую, що відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін”, - процитували Тараса Кременя у пресслужбі.

Вказано, що за порушення статті про використання державної мови у сфері обслуговування  омбудсмен виніс попередження п’ятьом суб’єктам господарювання. Якщо ж протягом року порушення повториться, то порушника мають оштрафувати.

“Водночас повідомляємо, що більшість із суб’єктів господарювання, яким винесені попередження, на вимогу Уповноваженого протягом 30 днів усунули порушення, як цього вимагає Закон”, - додали у пресслужбі.

Верховна Рада України 25 квітня 2019 прийняла закон “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, який деталізував державний статус і вживання української мови в різних сферах життя: від бізнесу - і до утворення.

16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 мовного закону. Згідно з нею, має відбутися остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. 

Також українською повинна подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуваннях, квитках, меню і т.д. При цьому інформація українською про товари і послуги може дублюватися і на інших мовах.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі