Через війну, яку розпочала РФ, в Україні зазнав змін освітній процес. Так, вже третій рік поспіль випускники складають національне мультипредметне тестування (НМТ) замість ЗНО. Видання Освіта.ua розповіло, як подати заяву для вступу у заклади вищої освіти (ЗВО) та які документи для цього потрібні.
Як подати заяву для вступу у виш
У 2024 році вступники до закладів вищої освіти на основі повної загальної середньої освіти, подають заяви тільки в електронній формі, окрім осіб, зазначених у п.п. 3 розділу VI Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти.
Вступники можуть подати не більше п'яти заяв на бюджет та до десяти заяв на контракт.
Заява в електронній формі подається вступником шляхом заповнення електронної форми в режимі онлайн на сайті.
Як подати заяви в електронній формі
Для подання заяв в електронній формі особа реєструє особистий електронний кабінет в ЄДЕБО на вебсайті за посиланням.
Під час реєстрації особа зазначає такі дані:
- адресу особистої електронної пошти, до якої особа має доступ. Зазначена адреса буде логіном для входу до особистого електронного кабінету вступника;
- пароль для входу до особистого електронного кабінету;
- серію та номер документа (одного з документів) про раніше здобуту освіту (основа вступу);
- номер, PIN-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання (далі – сертифікат ЗНО) / сертифіката НМТ / екзаменаційного листка, що був отриманий під час реєстрації на ЄВІ / ЄФВВ. У разі наявності даних різних років та вступних випробувань вказується будь-який з передбачених до використання на відповідній основі вступу;
- тип, серію (за наявності) та номер документа, що посвідчує особу, або реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) (у разі відсутності сертифікатів ЗНО / сертифіката НМТ / екзаменаційного листка ЄВІ / ЄФВВ);
- реквізити документів, що засвідчують підстави для спеціальних умов участі у вступній кампанії, інформація про які доступна в державних реєстрах.
Особа, яка має підстави для спеціальних умов участі у вступній кампанії, у разі недоступності в державних реєстрах відповідних документів до подання першої заяви має звернутись до одного із закладів вищої освіти (особисто або електронною поштою, якщо заклад вищої освіти спроможний дистанційно провести належну перевірку документів) та надати документи, що підтверджують указане право, для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та завантаження сканованих копій цих документів.
Заклади освіти створюють консультаційні центри приймальних комісіях для надання допомоги особам під час реєстрації особистого електронного кабінету та подання заяв в електронній формі. Вступники можуть звернутися до консультаційного центру будь-якого закладу освіти.
Особи, які реєструють кабінет вступника, самостійно створюють особистий електронний кабінет вступника в ЄДЕБО в консультаційному центрі будь-якого закладу освіти:
- за наявності розбіжностей в даних особи в ЄДЕБО (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, стать, громадянство тощо);
- у документі про раніше здобуту освіту (основу вступу);
- у даних учасників ЗНО / НМТ/ ЄФВВ / ЄВІ;
- у разі подання документа про раніше здобуту освіту (основа вступу), інформація про який відсутня в ЄДЕБО, за умови, що документи про освіту видані до запровадження фотополімерних технологій їх виготовлення.
В особистому е-кабінеті вступник вносить номери телефонів (мобільний та/або домашній) із зазначенням телефонних кодів у міжнародному форматі для можливості оперативного зв'язку закладу вищої освіти з вступником, а також завантажує кольорову фотокартку розміром до 1 Мб у форматі jpg із співвідношенням сторін 3х4.
Вступник може змінити внесені номери телефонів до подання першої заяви. За потреби він може зазначити додаткові документи про раніше здобуту освіту, дані сертифіката ЗНО /ЄФВВ, сертифікатів НМТ/ЄВІ різних років.
Раніше заступник міністра освіти й науки Михайло Винницький розповів, які спеціальності є найпопулярнішими серед вступників цього року.