В Україні необхідно запровадити ліцензування педагогічної діяльності. Таку думку в статті для ZN.UA висловив директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Ігор Лікарчук.
"Тобто кожен, у кого є вища педагогічна освіта і бажання працювати в будь-якому навчальному закладі, повинен отримати ліцензію", - пояснює він свою ініціативу.
Видачею ліцензій, за його словами, повинні займатися незалежні атестаційні комісії, без будь-якої участі в них чиновництва або керівників навчальних закладів. Отримання ліцензії повинно супроводжуватися складанням фахових екзаменів та випробувальними тренінгами, які дали б підстави для об'єктивного оцінювання придатності тієї або іншої особи до педагогічної діяльності, наявності у неї необхідних знань, умінь і навичок.
Отримання ліцензії потрібно зробити обов'язковою умовою як для випускників вищих навчальних закладів, які не мають педагогічного стажу, так і для тих, хто працює вже не перший рік, важає Лікарчук.
"Для останніх необхідно ввести практику підтвердження ліцензії кожні чотири-п'ять років, скасувавши нинішню атестацію. Якщо ліцензію не підтвердив, про продовження педагогічної діяльності не може бути й мови, незважаючи на будь-які заслуги, звання, нагороди тощо", - каже він.
"Чи можна вибудувати таку систему в Україні? Звичайно, можна. Такі системи успішно працюють у багатьох країнах світу. Було б бажання і політична воля", - резюмує директор УЦОЯО.
Як раніше розповідалоZN.UA, в одному з регіонів України був проведений цікавий експеримент. Вчителям запропонували здати тести із завданнями, які були включені до зовнішнього незалежного оцінювання в 2008-2012 роках. Результати експерименту, в якому брали участь майже 1 тисяча педагогів, шокували: більшість вчителів не змогли пройти тести ЗНО.
Докладніше читайте в статті Ігоря Лікарчука "Вчителів багато, а вчити нікому. Чому?" в найближчому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn