Більшість вчителів не змогли б пройти тести ЗНО - результати експерименту

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Більшість вчителів не змогли б пройти тести ЗНО - результати експерименту Якби вчителям довелося складати тести ЗНО, вони б їх не пройшли © The Telegraph
Результати експерименту, в якому брали участь майже 1 тисяча вчителів, шокують: більшість педагогів змогли виконати тільки 50-75% завдань.

В одному з регіонів України був проведений цікавий експеримент. Вчителям запропонували здати тести із завданнями, які використовувалися в 2008-2012 року для проведення зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) їх випускників.

Як повідомив ZN.UA директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Ігор Лікарчук, правильно виконали всі включені в тести завдання лише 37 педагогів з 973, що взяли участь в експерименті (переважна більшість працюючих педагогів області, в деяких районах - від 70 до 100% вчителів).

За словами Лікарчука, жоден з представників педагогічної спільноти 14 сільських районів та міст області не зміг правильно виконати всі завдання тесту. Менше 25% завдань виконали 11 вчителів математики з 752 учасників експерименту, 33 викладача англійської мови з 577, 26 - з 410 вчителів фізики... Більшість педагогів змогли виконати тільки 50-75% завдань.

Як зазначає директор УЦОЯО, серед тих, хто складав тести, були і молоді, і досвідчені наставники. Всі вони (і не раз) пройшли державну атестацію, відзначені різними нагородами і званнями. У всіх є вища педагогічна освіту (а то і дві) і не одне посвідчення про підвищення кваліфікації в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти.

Наведені факти дають підстави, принаймні для чотирьох висновків, каже Лікарчук.

Перший. В Україні посиленими темпами відбуваються процеси професійної деформації вчителя. Її причини - соціальне, морально-етичне, професійне старіння педагогів. Другий. В Україні зруйнована система підготовки кваліфікованих педагогічних кадрів. Третій. У загальноосвітніх навчальних закладах відсутня адекватна система атестації і оцінки педагогічних кадрів. Існуюча - не що інше, як безплідна бюрократична процедура з відвертим корупційним присмаком. Підтвердженням цього є той факт, що атестацію УСПІШНО проходять практично ВСІ педагоги. Статистики тих, хто не пройшов атестацію, в Україні немає. Четвертий. Вже не перший рік спільнота працівників освіти і вчителі волають про необхідність суттєво переглянути навчальні плани в загальноосвітніх навчальних закладах, скоротивши кількість предметів для інваріантивного вивчення.

Як варіант вирішення проблеми з кадрами в школах Лікарчук називає запровадження ліцензування педагогічної діяльності. "Тобто кожен, у кого є вища педагогічна освіта і бажання працювати в будь-якому навчальному закладі, повинен отримати ліцензію", - пояснює він.

Експеримент по здачі тестів ЗНО педагогами-практиками був проведений в жовтні 2013 року.

В УЦОЯО свідомо не називають область, де проводився експеримент, відзначаючи, що це й не має особливого значення. "Адже біда в тому, що гіпотетично подібні результати можемо отримати і в інших регіонах країни", - каже Лікарчук.

Докладніше читайте в статті Ігоря Лікарчука "Вчителів багато, а вчити нікому. Чому?" в найближчому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі