Співробітники київських аеропортів напрацювали низку пропозицій, як перешкодити незаконному вивезенню з України різних вантажів чартерними рейсами. Свої пропозиції вони передали у редакцію ZN.UA.
"За інформацією різних джерел, у критичні для України дні (зокрема, 20 лютого 2014 року) чартерні авіаційні рейси з аеропортів Києва використовували для незаконного перевезення значної кількості вантажів, серед яких могли бути зброя, боєприпаси, вибухові пристрої, готівка, документи тощо", - йдеться в документі.
Відповідно до наявних у співробітників аеропортів даних, "прозорість" вітчизняних чартерних авіаперевезень для представників попередньої влади зберігається.
"Необхідною умовою для реалізації схеми "прозорого чартерного авіакоридору" є змова "пасажирів" зі службою авіаційної безпеки аеропортів (САБ), представниками підрозділів митного і прикордонного контролю", - зазначили вони.
Наразі негативно на можливість контролю за незаконним переміщенням багажу через вітчизняні аеропорти впливає також те, що:
1. Чартерний рейс може бути виконано у день заявки на його здійснення;
2. Мобільний зв'язок дозволяє "пасажирам" оперативно коригувати момент неконтрольованого завантаження на борт літака власного багажу і свою посадку (в тому числі, через vip-термінали).
З метою посилення контролю за незаконним переміщенням небезпечних вантажів через вітчизняні аеропорти і в умовах дефіциту часу на більш глибокі системні зміни, на початковому етапі пропонується ускладнити реалізацію схем "прозорих чартерних авіакоридорів":
1. Заборонити використання засобів мобільного зв'язку в аеропортах черговими змінами відповідних служб аеропортів (САБ, митники і прикордонники). Для їхньої організаційної взаємодії дозволити використання винятково рацій.
2. Нормативно закріпити мінімально можливий інтервал між заявкою на чартерний рейс і його здійсненням у 5-6 днів, передбачивши при цьому реєстрацію багажу не пізніше двох днів до відправлення рейсу (компетенція Державіаслужби).
3. Посилити контроль СБУ за гарантуванням авіаційної безпеки, в тому числі:
а) передбачити право/(посилити вплив) СБУ щодо здійснення/блокування того чи іншого чартерного авіарейсу;
б) передбачити право для співробітника СБУ, який працює/курирує діяльність аеропорту, перед початком чергування змін відповідних служб аеропорту (САБ, митники і прикордонники) змінювати/визначати пункти чергування конкретними співробітниками цих служб. !zn