АТ «Українська залізниця» сплатило накладений Антимонопольним комітетом України штраф і припинило порушення, яке полягало у стягненні окремої плати за обслуговування вантажів на малодіяльних станціях. Розмір штрафу склав 18 млн 282 тис 400 грн. Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
В ході розслідування Комітет встановив, що займаючи в 2018-2020 роках 100% монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом в межах країни, компанія розробила і ввела так званий «Порядок проведення рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій». Він визначав критерії включення/виключення вантажних станцій в/з переліку малодіяльних. У той же час Порядок проведення цього рейтинг-аналізу і власне термін «малодіяльна вантажна станція» компанія створила самостійно.
На основі створеного переліку станцій «Укрзалізниця» одноосібно, без прохання вантажовласників і без визначення з ними методів узгодження тарифу, ініціювала підписання зі своїми клієнтами додаткових угод до договорів про надання послуг з перевезення вантажів з/на малодіяльні станції. Підписання цієї угоди було безальтернативною умовою надання клієнтам залізниці послуг перевезень.
Такі дії «Укрзалізниці» створювали для суб'єктів господарювання нерівні умови отримання послуги. Оскільки клієнти, які користувалися так званими малодіяльних станціями, платили вищу вартість за обслуговування вантажів в порівнянні з тими клієнтами, які цими станціями не користувалися.
Згідно з даними АТ, підвищену оплату за обслуговування малодіяльних станцій воно стягувало з 09.01.2019 до 03.09.2020.
Цю послугу неможливо було б ввести в умовах існування значної конкуренції на ринку. В іншому випадку суб'єкти господарювання мали можливість відмовитися від підписання додаткової угоди, адже це призводило до істотного збільшення їх витрат.
Проведений Комітетом аналіз собівартості послуги з обслуговування малодіяльних станцій показав, що вона є економічно необґрунтованою.
Тому Комітет встановив, що введення «Укрзалізницею» такої послуги призвело до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання чи споживачів і зобов'язав товариство припинити порушення.
«Укрзалізниця» оскаржила рішення Комітету в суді. Однак Господарський суд Києва в задоволенні позовних вимог відмовив повністю. Триває апеляційне провадження.
Таким чином, «Укрзалізниця» сплатила у повному розмірі накладений Комітетом штраф, повідомила про припинення дії «Порядку визначення «малодіяльних станцій» і стягнення додаткової плати за обслуговування вантажів на них.
Раніше повідомлялося, що співробітники Нацполіціі проводять слідчі дії стосовно посадових осіб АТ «Київський електровагоноремонтний завод» (КЕВРЗ) у кримінальних справах, які були відкриті раніше до цього. Підприємство входить в структуру «Укрзалізниці».