Операційний прибуток компанії 2020 року (тобто до оподаткування та відсоткових виплат) становив 2,7 млрд грн, а відсоткові виплати за позиками 2020-го — 3,7 млрд грн.
Кредитний портфель залізниці у 36,7 млрд грн на кінець 2020-го виглядав так: євробонди — 55,5%, місцеві борги у доларі — 15,3, місцеві борги у гривні — 1,4%, кошти міжнародних фінансових організацій (ЄБРР, ЄІБ) — 6, фінансовий лізинг — 5,5, інші інструменти — 16,3%. Понад 75% боргів — валютні, попри те, що більшість прибутків компанії — гривневі.
На графіку боргових виплат видно, як зростатимуть зобов’язання компанії у наступні роки, пік припадає на 2024-й — більш як 612 млн дол., або майже 17 млрд грн. Нагадаємо, 2020-й компанія завершила зі збитками у 11,8 млрд грн.
Щоб оцінити роботу УЗ, достатньо одного факту: наразі прибутковість компанії на кінець року залежить здебільшого від курсових коливань, а не від обсягів наданих послуг. Спрощуючи, якщо гривня зміцнюється, отримуємо прибутки, як було 2019-го (+4,3 млрд грн), якщо слабшає, маємо збитки, як от у 2020-му (-5,4 млрд грн).
Про арешт коштів компанії за борги та реакцію влади на можливий дефолт Укрзалізниці читайте в тексті "Переддефолтний стан УЗ".