Український скульптор Олександр Мілов, який не так давно справив фурор на американському фестивалі Burning Man в пустелі Блек-Рок зі своєю скульптурою "Любов", у розмові з DT.UA поділився планами щодо створення 33-метрової "Одеси-мами" на пірсі рідного міста, фігури "Burning Man" на Поштовій площі в Києві, а також розповів про своє бачення сучасного мистецтва.
Нагадаємо, його скульптура "Любов", виставлена на американському фестивалі Burning Man в пустелі Блек-Рок - це зворушливі фігурки малюків, які тягнуться один до одного крізь прозорі тіла посварених чоловіки і жінки. Скульптура обійшлася автору в 60 тисяч доларів (левова частка - із сімейних заощаджень). Її параметри - 17,5 метра в довжину, 5,5 - в ширину і 7,5 - у висоту, вага - 4 тонни).
"Я б хотів, наприклад, зробити скульптуру "Одеси-мами" - в морі, на трьохсотметровому пірсі, як у Лос-Анджелесі. Від інвесторів знадобилося б приблизно 10 млн дол. Це був би комерційний проект, який повністю окупить себе років за 20 і даватиме прибуток, оскільки всередині скульптури можна розмістити ресторани, магазини, сувенірні крамниці, все, що здатне залучити туристів. Гігантизм не потрібен. Вистачить і висоти 33 метри. Трохи більше, ніж 16-поверхівка. Це має бути жінка, що стоїть по коліно у воді: зранку розпатлана, в майці (бажано чоловічій), із дитиною на руках або вагітна, трохи розпусна, але не позбавлена чарівливості жінка. Ось тільки не знаю, куди її задом поставити, - точно не до центру міста, треба до селища Котовського або Таїрова. Кого не скривдити?", - каже скульптор.
"Хотілося б створити пам'ятник візку. Тому, з фільму Ейзенштейна "Броненосець "Потьомкін". Тільки він має мчати знизу вгору на божевільній швидкості, а в ньому нехай сидить дитина й радісно верещить, смакуючи політ над головою Дюка. А ночами цей об'єкт міг би світитися, змінюючи акценти. Але, думаю, суспільство до такого точно не готове, і поки що це можна втілити хіба у форматі разової акції, перформансу. Такі проекти мають, напевно, попередньо проходити стадію громадського обговорення онлайн. "Одеси-мами" це теж стосується", - поділився художник.
Мілов зізнався, що сьогодні думає про шляхи інвестування фігури "Burning Man" на Поштовій площі в Києві.
"Уявіть собі людину, що йде проти шаленого потоку вітру, що прикриває руками вогонь, що горить у її серці. Ця скульптура могла б стати символом нової національної самосвідомості не в тому плані, що "всі ми українці", а в тому, що ми - люди", - говорить він.
Скульптор заявляє, що сучасне мистецтво йому не по душі через очевидне прагнення справити вау-ефект та очевидних спробах паразитувати на політичних проблемах.
"Думаю, з часом скульптури просто почнуть друкувати на 3D принтерах. Творчість закінчується в момент завершення ескізу, навіть раніше - в режимі ідеї, в голові автора. Навіщо подовжувати відстань між задумом і втіленням?", - розповів художник.
Нагадаємо, раніше про сучасне мистецтво DT.UA говорило з відомим українським скульптором Назаром Біликом.
Повне інтерв'ю Марії Гудими зі скульптором Олександром Міловим "Моя "Любов" живе в пустелі" читайте у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".