Українці люблять страви з м'яса більше, ніж страви з картоплі, і значно більше, ніж із риби. Про це свідчать результати опитування, проведеного соціологічною групою "Рейтинг". Так, під час дослідження респондентам пропонували назвати три улюблених страви, неважливо до кухні якого народу вони належать.
Згідно з результатами дослідження, найбільш улюбленою стравою українців є борщ (44%). До улюблених страв увійшли також вареники (18%), зокрема, з сиром, картоплею та вишнями; шашлик (10%), холодець (7%), котлети (6%) і відбивні (5%), а також інші м'ясні страви (14%), з них більш популярні: ковбаса, м'ясо по-французьки, смажене і тушковане м'ясо.
Окрім того, близько 7% вважають своєю улюбленою стравою плов, 4% - печеню. Лише 4% опитаних вважають своїм улюбленою стравою сало.
Близько 10% опитаних назвали однією зі своїх улюблених страв пельмені; різні страви з картоплі, зокрема, пюре (11%) і смажену (8%); салати "Олів'є" (11%) і "Шубу" (4%), а також інші салати (10%).
Різні рибні страви назвали близько 10% респондентів. Зокрема, перевагу віддають смаженій, фаршированій рибі та рибі під холодцем, а також оселедцю і морепродуктам.
Серед випічки і десертів (9%) перевагу віддають сирникам, пирогам і пиріжкам, морозиву, сирній запіканці і фруктам. Серед млинців (4%) найбільш популярні з сиром.
Серед інших перших страв (10%), окрім борщу звичайно, також люблять окрошку (2%), солянку, зелений борщ, бульйон, капусняк, харчо, суп гороховий і розсольник. Серед каш (4%) - гречану, молочну, вівсяну і куліш.
Як наголошується у прес-релізі "Рейтингу", результати дослідження показують, що в країні у цілому досить розвинена культура перших страв і різних десертів і випічки. Також відносно популярні різні салати, хоча переважна більшість з них і не належать до української кухні. Набувають популярності й "нові" страви, зокрема такі як піца (4%) і суші (2%), а українці охоче діляться своїми кулінарними вподобаннями - важко назвати свою улюблену страву тільки 4% опитаних.
Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старше. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв'ю згідно з опитувальником (face to face).
Помилка репрезентативності дослідження (з імовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше 2,2%, для значень близьких до 30% - не більше 2%, для значень близьких до 10% - не більше 1,3%, для значень близьких до 5% - не більше 1%. Дослідження проводилося з 26 вересня по 6 жовтня 2013 року. !zn