На тлі зростання оптимізму у більшості європейських країн щодо економічної ситуації ставлення українців до економічних процесів, що відбуваються у країні, погіршилися. І хоча бюджети на новорічні свята цього року збільшаться до 4,155 грн, українці будуть намагатися економити, ретельно обираючи необхідні товари в інтернет-магазинах.
Про це свідчать дані щорічного дослідження настроїв українських і європейських споживачів у сезон новорічних і різдвяних свят 2013-2014 років компанії "Делойт".
"Більшість респондентів вважає, що витрати на подарунки зростуть. А от сума бюджету на новорічний стіл залишиться майже незмінною, насамперед за рахунок більш зваженої поведінки покупців", - відзначає Ольга Шамрицька, старший менеджер компанії "Делойт".
За даними дослідження, 55% українців негативно оцінюють поточну економічну ситуацію в Україні, а 38% песимістично налаштовані щодо майбутніх економічних процесів. Незважаючи на це, витрати українців на новорічні та різдвяні свята збільшаться на 12,8% у гривні.
Згідно з даними опитування, святковий бюджет українця складе 4155 грн. У порівнянні з більшістю європейських країн, де в середньому витрати на свята складають 450 євро, ця сума все ще залишається низькою, хоча і вищою, ніж у Нідерландах та Польщі. Істотно зростуть витрати на подарунки (14,8%), розваги (більше 20%), дещо менше (8,2%) - на новорічний стіл. Внаслідок цього витрати на подарунки стануть найбільшою статтею святкових бюджетів українців (31%).
Цього року смартфони вперше увійшли до трійки найбільш бажаних подарунків, витіснивши комп'ютери і ноутбуки. Серед європейців, окрім грошей і подорожей, традиційно до переліку бажаних подарунків входять книги.
Проте ймовірність того, що українці отримають у подарунок те, що хочуть, незначна. Гроші збираються дарувати лише 22% українців (проти 53% тих, хто хотів би отримати в подарунок), смартфони планують купити на подарунок 11% опитаних (35% хотіли б отримати), а подорожі - лише 8% (44%). Набагато більша ймовірність отримати у подарунок солодощі та косметику або парфуми - їх в Україні в цьому році дарувати більше.
Цього року українці будуть обирати товари ретельно і виважено, шукаючи найкращі пропозиції в магазинах і проводячи моніторинг відгуків про товари на інтернет-сторінках. Стратегія економії і фокусування на корисні подарунки цього року тільки посилилася серед українських споживачів.
Передноворічне дослідження споживчих настроїв від компанії "Делойт" проводиться у 17 країнах Європи і ПАР протягом 16-ти років. Україна бере участь у дослідженні шостий рік поспіль. Цього року в рамках дослідження було опитано 17 355 осіб методом інтернет-анкетування протягом другого і третього тижнів вересня.
У дослідженні від України взяли участь 777 осібу віці від 18 до 65 років - мешканці Києва, Харкова, Дніпропетровська, Донецька, Одеси, Львова та Сум. Опитування проводилося на основі репрезентативної вибірки для кожної з країн-учасниць з використанням аналогічної для всіх країн інтернет-анкети. !zn
Читайте також:
Число користолюбних українців за рік зросло на 20%
Святкувати Новий рік і Різдво збирається майже кожен українець