В системі підвищення кваліфікації, обов'язкової для педагогів, потрібно орієнтуватися на досвід Польщі, яка демонополізована ринок післядипломної освіти: кошти на професійну підготовку вчителів виділяються школам, а вчитель сам вирішує, які курси в якій установі прослухати. Про це пише у статті для ZN.UA голова комітету Верховної Ради з питань науки і освіти Лілія Гриневич.
"Необхідно дати вчителю вибір - де і які курси проходити. Так зробила Польща. Наші західні сусіди демонополизировали ринок післядипломної освіти. Там кошти на професійну підготовку вчителів виділяються школам, а вчитель сам вирішує, які курси в якій установі прослухати, що призвело до конкуренції між закладами підвищення кваліфікації і, отже, - до збільшення різноманіття і якості курсів", - зазначила Лілія Гриневич.
В Україні ж, за словами Гриневич, діюча система підвищення кваліфікації значною мірою перетворилася в формальність, що дозволяє пройти чергову атестацію, але не спрямовану на даний професійний розвиток.
"Підвищенням кваліфікації вчителів займаються обласні інститути післядипломної освіти. З одного боку, вчителі зобов'язані проходити там курси підвищення кваліфікації. У них практично немає вибору - де і чому саме вчитися. З іншого - у інститутів післядипломної освіти немає особливої мотивації розширювати пропозицію курсів та підвищення їх якості, так як фінансування від цього не залежить, а учительський контингент все одно до них прийде", - зазначила Гриневич.
Детальніше про це читайте у статті Лілії Гриневич "Слово вчителю" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn
Читайте також:
Міносвіти проведе для вчителів курси викладання російської мови як другої іноземної
Українські студенти їдуть навчатися в Росію, Німеччину та Польщу
Польські вузи заманюють українських студентів високою стипендією і хорошими гуртожитками
Університет Шевченка запустив перші в Україні безкоштовні онлайн-курси