Як повідомляється на сайті НАЗК, дане рішення забезпечить уніфіковану процедуру перевірки факту подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Зокрема, встановлено строки, протягом яких підрозділ або відповідальна особа органу, в якому працює суб'єкт декларування, має перевірити факт подання ним декларації.
Так, факт подання щорічних декларацій перевіряється протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій;
Наявність декларацій осіб, які припиняють відповідальну роботу на державній службі, перевіряється протягом п'яти робочих днів з дня такого припинення (якщо припинення зазначеної діяльності відбулося за ініціативою керівника органу, в якому працював посадовець – протягом п'яти робочих днів після закінчення терміну у двадцять робочих днів з дня його повідомлення про припинення служби).
Подача декларацій посадовців, які припинили роботу на держслужбі, перевіряється протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій наступного за звітним року, в якому їх робота була припинена.
Декларації осіб, які претендують на зайняття відповідальних посад, перевіряються до їх призначення або обрання на посаду.
Наголошується, що у разі встановлення факту неподання або несвоєчасного подання посадовцем декларації, відповідальна особа органу, в якому він працює, повідомляє про це до НАЗК.
В даний момент рішення знаходиться на повторній державній реєстрації в Мін'юсті.
Раніше повідомлялося, що НАЗК поки не почало перевірку декларацій оскільки система електронного декларування потребує доопрацювання.
Посли країн "Великої сімки" в Україні заявили, що найважливішим елементом системи е-декларування має стати наявність у НАЗК "здібності, ресурсів і незалежності для перевірки даних декларацій належним чином і управління системою електронного декларування активів".
Незважаючи на дійсно величезний позитив е-декларування, потрібно враховувати його великі ризики і небезпеки, пише DT.UA екс-заступник голови СБУ Віктор Трепак у своїй ствтье "Е-приховування і е-полювання". Ці ризики зумовлені не самим декларуванням як потужним антикорупційним засобом, а нинішньою ситуацією в державі і можливістю використовувати результати декларування всупереч його основним призначенням.