На засіданні комісії із співпраці між урядами України та КНР на початку грудня одним з питань був незамкнений проект "Повітряний експрес", повідомив заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.
"Це проект сполучення між Києвом і аеропортом Бориспіль, на який був виділений китайський кредит 372 млн доларів. Витратили 50 млн. В результаті немає ані експресу, ані доларів. Тривають переговори про зміну відсоткової ставки і самого проекту. Поки що остаточного рішення немає", - сказав Довгань в інтерв'ю виданню LIGA.net.
Заступник міністра зазначив, що спочатку план глави Держінвестпроекту Владислава Каськіва передбачав запуск швидкісної електрички. Однак з'ясувалося, що вона буде викликати перешкоди в роботі аеронавігаційного обладнання аеропорту, а це безпека польотів. Пізніше розглядався варіант підземного тунелю, але він суттєво дорожче початкового задуму.
"Ми пропонуємо запустити дизельні поїзди. У такому разі проект обійдеться в 120 млн доларів. Є другий варіант, який пропонує Київ і підтримує міністр інфраструктури, - пустити в Бориспіль гілку метро. На час будівництва (як мінімум на два роки) буде частково обмежений рух Бориспільською трасою. Крім того, цей проект дорожче - 300 млн доларів. Його основна перевага в тому, що з допомогою метрополітену з будь-якої точки Києва можна буде без проблем і дешево потрапити в аеропорт", - повідомив Довгань.
При цьому він додав, що обидва проекти на розгляд уряду, який повинна визначитися з остаточним варіантом.
Нагадаємо, що протягом 2011-2013 років відомство Владислава Каськіва Держінвестпроект просувала проект швидкісного залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль". Планувалося, що "Повітряний експрес" буде побудований китайськими компаніями за рахунок китайського кредиту. Кілька разів Каськів давав старт будівництву і оголошував терміни його завершення.