"Вирішуючи питання щодо надання дозволів на виконання відповідних польотів, працівники Державної авіаційної служби діяли виключно в межах компетенції та на підставі тих нормативно-правових актів, які регламентують відповідні процедури", - наголосив він у коментарі "Укрінформу".
Зелінський нагадав, що донедавна заборона на використання повітряного простору над територією України та відкритим морем у зоні відповідальності України (згідно з міжнародними договорами), діяла лише для прямих і транзитних польотів авіакомпаній РФ і літаків, зареєстрованих у реєстрах РФ.
Однак вона не розповсюджувалася на нерегулярні (чартерні) рейси між Україною та РФ, які здійснювалися не зареєстровані в Росії літаками.
У середу, 3 квітня, Кабінет міністрів України заборонив нерегулярні авіарейси між Україною та державою-агресором, за винятком рейсів, необхідних для забезпечення дій місій міжнародних організацій.
У розслідуванні обставин перельоту Медведчука та Бойка Державіаслужба співпрацює Державним бюро розслідувань, додав він.
"Державною авіаційною службою забезпечено належну взаємодію із територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві, та надано необхідну інформацію та копії запитуваних документів у рамках проведення досудового розслідування", - зауважив Зелінський.
Як відомо, 22 березня Юрій Бойко і Віктор Медведчук зустрілися з прем'єр-міністром РФ Дмитром Медведєвим і головою "Газпрому" Олексієм Міллером у Москві. Зустріч була присвячена газовим питанням. Того ж дня СБУ заявила, що має намір у найкоротші терміни дати правову оцінку цим переговорам.
Під час засідання уряду 27 березня очільник МВС Арсен Аваков виступив із вимогою з'ясувати, на підставі яких документів Бойко з Медведчуком змогли здійснити авіапереліт із Києва до Москви, попри дію заборони про пряме авіасполучення з Росією. А генеральний прокурор Юрій Луценко пообіцяв зареєструвати провадження про незаконний перетин кордону.
Раніше журналісти програми "Схеми" з'ясували, що Віктор Медведчук регулярно зловживає своїм статусом уповноваженого Україною на переговори з Росією щодо звільнення полонених й використовує своє виключне право прямого авіасполучення з Росією не лише в державних цілях, але й у власних.
Нагадаємо, 16 вересня 2015 року набуло чинності рішення РНБО "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", під які потрапила низка російських авіакомпаній, зокрема найбільша - "Аерофлот". У відповідь Росавіація з 25 жовтня 2015 року ввела повну заборону на використання повітряного простору РФ для авіакомпаній України. У листопаді того ж року Державіаслужба України повідомила російську сторону про заборону транзиту через Україну для авіакомпаній РФ з 26 листопада.