У «Чернігівському колегіумі» на вчителя фізики навчається лише один студент

Відео
Поділитися
У «Чернігівському колегіумі» на вчителя фізики навчається лише один студент © Скріншот Youtube
ZN.UA багато разів писало про брак вчителів природничих наук. Однак без зміни суспільної думки щодо важливості якісної освіти виправити цю негативну тенденцію складно.

В Україні критично бракує вчителів, а вчителі, які б якісно викладали точні науки, – дефіцит. Найкращі випускники з високими балами на вишиковуються в черги на педагогічні спеціальності фізико-математичних факультетів, і це дуже серйозна проблема.

Цьогоріч на спеціальність вчителя фізики до Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Тараса Шевченка вступив лише один студент – Ростислав Корнієнко.

«Страшні у мене результати. 103 бали по ЗНО. Чесно кажучи, це було майже спонтанно. Взагалі, в школі класу до 11-го я фізику не любив. Але під кінець школи я вирішив, що, все ж таки, хочу піти на фізику», - розповідає «Суспільному» єдиний студент на потоці.

Майбутній вчитель фізики поки що не знає, чи працюватиме за спеціальністю. На його думку, низька зарплатня не мотивує молодих вчителів йти працювати у школу.

Тенденція до зменшення абітурієнтів на природничі науки розпочалася на початку 2000-х, наголошує у розмові з журналістами завідувач кафедри фізики та астрономії Юрій Дятлов. У 2006-2007 роках кафедра фізики випустила останні великі групи, загалом близько 40 людей.

«Вони розуміють, що навчатись буде складно, а перспективи не захмарні. Вчительські спеціальності потроху-потроху відходять. Вони не в пріоритеті», - говорить науковець.

Не краща ситуація й з іншими природничими науками: на вчителів хімії цього року вступили три студенти, інформатики – шість, математики – десять. 

«Найбільше проблематика є з учителями природничо-математичного циклу, природничих наук. Математики, фізики, хімії й біології. У нас до п’яти відсотків вчителів суміжних спеціальностей. І 21 % учителів пенсійного віку. А вступ до вишів практично нульовий», - говорить начальник Управління освіти і науки Чернігівської ОДА Микола Конопацький.

Нині в області бракує близько 20 вчителів природничих наук, найгірша ситуація – на селі, де починаючий вчитель може отримувати «чистими» близько семи тисяч гривень.

«Ми мали на кінець року 168 вакансій заявлених, сьогодні їх 42. Близько половини – це природничо-математична галузь», – підсумовує Конопацький.

Криза природничої освіти в Україні поглиблюється вже багато десятиліть. Зараз знайти кваліфікованого вчителя фізики, математики або інформатики майже неможливо.

Однак насправді суспільство має вчителів, яких заохочували і фінансували певним чином. Про те, чи потрібні нашій державі кваліфіковані працівники, розмірковують Світлана Благодєтєлєва-Вовк, Вадим Зінчук і Юрій Пасіхов у статті «Як вчителів заохочували, такі результати ЗНО й отримали».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі