Власник фірми SoloEast Сергій Іванчук розповів журналістам, що бронювання турів у Чорнобиль на липень-серпень 2019 року збільшилося приблизно на 40%. У травні, після виходу перших серій серіалу (прем'єра відбулася 6 травня – ред.), кількість охочих відвідати місце трагедії збільшилася на 500 осіб (порівняно з 2018 роком).
Туристичний сайт Kayak фіксує 18% зростання попиту на авіаквитки до Києва, звідки багато туристів розпочинають свою подорож до Чорнобильської зони. Додаток Hopper зафіксував 8% зростання популярності цього напрямку з моменту виходу серіалу.
"HBO забезпечив відмінний маркетинг для Чорнобильської зони відчуження. Ось чому люди починають читати про Чорнобиль, починають ставити запитання, а потім... - планувати свою поїздку", - вважає менеджер з маркетингу Chernobylwel.com Міхал Кражкір.
Експерт з подорожей у Hopper Ліана Корвін також пов'язує популярність турів до Чорнобильської зони з виходом серіалу.
"Поп-культура дійсно стимулює багато розмов і натхнення навколо туризму. Це може призвести до поїздки, якої раніше не могло бути", - вважає вона.
Зазначимо, після виходу серіалу "Чорнобиль" кількість туристів, що відвідали Чорнобильську зону у травні, збільшилася на 30-40%. Деякі з них оприлюднили в соціальних мережах фотографії, які викликали чимале обурення.
"Це чудово, що "Чорнобиль" викликав хвилю туризму в Зону відчуження. Але так, я бачив фотографії, які публікують. Якщо ви їдете туди, то пам'ятайте, що там сталася жахлива трагедія. Проявіть повагу до всіх, хто страждав і пожертвував собою", - написав у своєму Twitter сценарист Крейг Мазін.
Мінісеріал "Чорнобиль" (5 серій) розповідає про події 1986 року, коли біля міста Прип'ять вибухнув реактор четвертого блоку Чорнобильської АЕС. У шоу показують події перших секунд і днів після вибуху, ліквідацію наслідків аварії, і долі людей, які брали участь у ній.
Серіал, виробництвом якого займаються канали НВО і Sky, за даними International Movie Data Base став найбільш рейтинговим шоу в історії. За даними Forbes, серіал отримав оцінку 9,7 з 10 можливих за підсумками голосування 52 тисяч користувачів.
Згодом експерти пояснили, чому саме "Чорнобиль" став найрейтинговішим серіалом.