Цифрові сервіси у медицині: якими з них можуть скористатися пацієнти

Поділитися
Цифрові сервіси у медицині: якими з них можуть скористатися пацієнти © freepik/freepik
Роз'яснення дали у МОЗ.

Попри війну, в Україні триває диджиталізація та працюють різні електронні сервіси, якими можуть скористатися пацієнти. Наприклад, можна отримати онлайн-консультацію лікаря, електронний рецепт або записатись на візит до спеціаліста.

У міністерстві охорони здоров'я розповіли, які найпоширеніші цифрові сервіси є доступними для пацієнтів в Україні.

У МОЗ пояснили, що серед найбільш поширених цифрових сервісів для пацієнтів в Україні можна виділити такі:

  • Сервіси онлайн-запису на прийом до лікаря — цифрові застосунки та вебсайти, які дозволяють знайти лікаря потрібної спеціальності, переглянути відгуки про нього та записатися на візит.
  • Телемедичні сервіси — застосунки, які дозволяють спрощувати комунікацію між лікарем та пацієнтом та проводити віддалені консультації.
  • Застосунки моніторингу показників здоровʼя — це програми та спеціальні пристрої. Вони дозволяють фіксувати та відстежувати такі показники як артеріальний тиск, пульс, фізичну активність, калорії, рівень цукру в крові та багато інших для того, щоб виявляти тенденції здоровʼя.
  • Портали та застосунки для замовлення медикаментів — за їх допомогою можна забронювати чи сформувати замовлення призначених лікарських засобів.
  • Цифрові платформи лабораторій — вебсайти та застосунки лабораторій, які дозволяють замовляти послуги та переглядати результати лабораторних досліджень.
  • Кабінети пацієнта — мобільні застосунки та вебсайти, що обʼєднують декілька цифрових сервісів, а також можуть зберігати та аналізувати інформацію про здоровʼя пацієнтів.

У МОЗ додали, що також одним із провайдерів пацієнтських цифрових сервісів можуть бути медичні інформаційні системи (МІС).

У відомстві підкреслили, що наявні на сьогодні пацієнтські сервіси на ринку ІТ-послуг в медицині не контролюються державою та не інтегровані з державною електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ).

«З впровадженням особистого кабінету пацієнта, інтегрованого з ЕСОЗ, зʼявлятиметься все більше цифрових можливостей, які  будуть доступні для українців», – йдеться у повідомленні.

Раніше ми писали, як діяти пацієнту, якщо смс з кодом погашення рецепта не приходить на телефон.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі