Місто – це рух. Якщо він стає повільнішим, то місто спить або хворіє, наприклад на коронавірус. Якщо рух у місті зупиниться повністю, це означатиме, що воно мертве. Як рухається українська столиця і, який має пасажиропотік, розповів Олександр Сергієнко «Куди їде Київ? Чи загрожує столиці транспортний колапс».
Найінтенсивніший рух, як пише автор, у столичному метро. У передкризовий 2008 рік підземкою проїхали 664 мільйони пасажирів. З того часу і до 2020 року кількість перевезень коливалася навколо позначки 500 мільйонів. Однак вже у 2020 році кількість перевезень впала до 279 мільйонів. У 2021 році ця цифра становила 319 млн, у 2022 – 162 мільйони.
Що стосується трамваїв, тролейбусів, автобусів та фунікулера, то три роки тому, вони перевозили 1,5 мільйона пасажирів. Щоправда, зараз транспортом КП «Київпастранс» користуються приблизно 500 тисяч пасажирів.
Точна кількість пасажирів маршруток невідома. Але за словами автора опитування показують, що їх кількість збігається з перевезеннями в метро. Отже, столичними маршрутками кожного дня їздять приблизно 450 тисяч.
Тобто кожного дня громадським транспортом користуються 1,4 млн пасажирів. Крім того, згідно з даними Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, щодня Києвом рухається 1,1 млн авто. Якщо, як пише автор, припустити, що пасажир є лише в кожному другому авто, то в приватному транспорті пересувається 1,65 мільйона людей. Отже, в Києві по буднях переміщається 2 мільйони людей.
«Звідси стає зрозуміло, наскільки критично важливою є транспортна галузь для життєдіяльності міста, а це — утримання та розвиток дорожньо-транспортної мережі, ремонт і будівництво мостів і шляхопроводів, обслуговування та придбання рухомого складу й… люди, які працюють із транспортом на землі та під землею», – зазначив Сергієнко.
Нагадаємо, У Києві на приблизно на пів року закрили кілька станцій синьої гілки метро через значні течі та тріщини між станціями «Деміївська» та «Либідська». Така ситуація, скоріше за все, сталася через підняття ґрунтових вод, на які безпосередньо вплинула значна забудова території над тунелем детальніше про це читайте у статті Олександра Сергієнко «Удар у спину. Хто зруйнував метро на Теремки?».