Апеляційний суд Києва захистив людей, постраждалих від поломок потягів Hyundai, а також тих, хто може зіткнутися з цим у майбутньому. Про це у четвер повідомляє сайт української Гельсінської спілки з прав людини.
Пасажир потяга "Інтерсіті+" (Hyundai) №161/164 "Харків-Київ" Максим Щербатюк, юрист Української Гельсінської спілки з прав людини, через поломку потягу запізнився на три години.
Він вимагав через суд від "3" компенсувати незручності, що виникли у зв'язку з цим, а також спростування неправдивої реклами про надійність цих потягів.
Позов було розроблено для того, щоб кожен пасажир, який з провини "Укрзалізниці" не був вчасно доставлений до місця призначення, міг захистити своє право у суді.
В суді першої інстанції представники "Укрзалізниці" зуміли переконати суддю, що квиток, який дає право на проїзд, не є доказом того, що чоловік їхав у потязі.
"Суддя вирішила, що кожен пасажир, який хоче довести, що скористався послугою "Укрзалізниці", на підтвердження цього повинен мати завірений акт начальника потяга", - йдеться у повідомленні.
Судді апеляційного суду з таким твердженням не погодилися і зазначили: "Доводи відповідача про те, що позивач не надав посвідченого акта машиністові, не можуть бути підставою для відмови у відшкодуванні різниці вартості квитків, оскільки такий акт не отримано позивачем не з його провини, а з провини працівників потяга "Інтерсіті+" №161/164 "Харків-Київ".
Таким чином, суд визнав провину "Укрзалізниці" у ненаданні послуг.
"Укрзалізниця" врешті-решт отримала чітке і зрозуміле судове рішення, в якому зазначається про те, що квиток є єдиним доказом поїздки і для цього не обов'язково, щоб на квитку був штамп начальника потяга", - зазначає Щербатюк.
"Окрім того, було доведено можливість у судовому порядку домогтися певної компенсації "Укрзалізницею" вартості квитка, щоб державне підприємство несло відповідальність за якість своєї роботи", - додав юрист.
"Наступним кроком є зобов'язати "Укрзалізницю" відшкодувати моральну шкоду. Сподіваюся у Вищого спеціалізованого суду, куди вже подано скаргу, вистачить сміливості зробити наступний важливий крок і задовольнити наші вимоги щодо моральної шкоди", - підсумував він.
Це рішення може стати прецедентним, адже до цього часу пасажири не могли довести навіть своєї присутності у несправному потязі. !zn
Читайте також:
З 1 жовтня в Україні на 10% зростуть ціни на залізничні квитки