В Україні електронна трудова книжка є аналогом паперової. Її ведення дозволяє удосконалити облік трудової діяльності, дає змогу працівникам самостійно перевірити свій страховий стаж.
Фахівці Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці на власній Facebook-сторінці розповіли, для чого потрібні електронні трудові книжки та хто у них може вносити відомості.
Електронна трудова книжка: для чого вона потрібна
У Держпраці наголосили, що роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу, інші події.
«У працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок», – йдеться у повідомленні.
Після перевірки даних Пенсійним фондом України (ПФУ) та внесення відповідних даних до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, формується кінцевий варіант електронної трудової книжки.
«З даного моменту паперова версія зберігається у працівника, за бажанням працівника може вестися паралельно з електронною версією. Знайти електронну трудову книжку можна в особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України», – пояснили фахівці.
Також у Держпраці додали, що відомості про трудову діяльність може вносити як працівник, так і роботодавець.
«Для внесення даних до електронної трудової книжки треба мати кольорові скановані копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та документів, які містять записи з оригіналів трудової або документів, що підтверджують стаж», – йдеться у повідомленні.
Які дані відображаються в електронній трудовій книжці
Електронна трудова книжка містить дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року, це пов’язано з ухваленням Закону України №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», який запровадив поняття «страховий стаж». У попередні періоди стаж вважався трудовим.
Якщо людина почала трудову діяльність раніше 2004 року, необхідно додати інформацію про це особисто, з наданням сканованих копій документів, записів у трудовій книжці та інших документів.
«До електронної трудової книжки необхідно додати всі документи, які здійснюють вплив на розрахунок стажу, зокрема це документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи», – резюмували у відомстві.
За нарахуванням стажу, який необхідний для призначення пенсії, потрібно стежити на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Це необхідно для того, щоб виходячи на пенсію людина не виявила, що з 30 років трудового стажу держава знає, наприклад, лише про дев'ять. Детальніше про це читайте у матеріалі Віктора Конєва «Ваша пенсія може бути меншою за призначену. Як виправити ситуацію» на ZN.UA.