Законом передбачається запровадити автоматизовану систему оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, надати відповідні повноваження органам місцевого самоврядування, встановити обов'язковість забезпечення пільгових категорій населення електронними квитками у населених пунктах, де запроваджено автоматизовану систему обліку оплати проїзду, та визначити можливість притягнення до адміністративної відповідальності за проїзд пасажира без реєстрації або компостування проїзних документів.
Згідно з законом, "правила користування міським пасажирським автомобільним транспортом затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування".
Як свідчать результати обстеження на вході, проведеного в київському метрополітені у 2013 році, в робочі дні в середньому за добу метрополітеном безкоштовно скористалося 399,9 тис. пасажирів, що склало 30,4% по відношенню до пасажирів, що оплачують проїзд.
На безкоштовний проїзд у київському метро мали право представники 41 категорії пільговиків. Найбільше серед пільговиків ветеранів праці України (тобто пенсіонерів) - 114 тис. чоловік, пенсіонерів міста Києва - 86 тис., дітей дошкільного віку - 49 тис., міліціонерів та інших працівників правоохоронних органів - 28 тис., інвалідів міста Києва - 13 тис., 11 тис. чорнобильців тощо.