Дистанційне навчання не є причиною проблем в освіті, пише у своєму матеріалі для ZN.UA "Дистанційка — не причина проблем в освіті, а їх індикатор" викладач-математик Тарас Павлов. Він пояснює, що проблеми в цій сфері існують давно.
"Більшість їх дісталась у спадок від СРСР, декотрі ми напрацювали самі, 30 років вдаючи, що реформуємо галузь. Дистанційна освіта лише загострює кути й проявляє проблеми, вона їх чудовий індикатор. Але не джерело. Уявіть, що ви за кулісами чините якесь неподобство, — і тут вони розсуваються, й на вас наводять світло софітів. Ось і з дистанційною освітою зараз відбувається щось схоже", - зазначив Павлов.
Фахівець пояснив свої слова на кількох прикладах. Перший - списування, яким діти займали ще у школі.
"І вчителі списують: абсолютна більшість учителів дає контрольні зі збірників у Мережі. Звісно, не зазначаючи авторства. Онлайн просто доводить ситуацію до абсурду, коли двієчник може здати досконало зроблену роботу — і вчитель не знає, що з тим робити", - прокоментував вчитель.
Павлов також спростував тезу про неефективність дистанційного навчання, наголосивши, що так можна сказати інколи й про очний формат.
"По-друге, це лише питання звички й напрацювання нових матеріалів. У перехідний період із тим учителям мали б допомагати міністерство та купа структур, які отримують державні гроші за відповідні функції, але…, - продовжив фахівець. - Учні ігнорують учителя? Чи влаштували йому "пранк"? Та вони б і в школі радо, але… А тут така нагода — чом би не скористатись?
Дистанційка — причина низького рівня знань учнів? Серйозно? Гляньте на PISA чи результати останніх ЗНО. Не нормовані, які завше однакові, а абсолютні".
А тепер ще й ДПА у формі ЗНО плануємо скасувати — аби геть заплющити очі на те, що відбувається, зазначив фахівець. Ці проблеми серйозні, і їх потрібно вирішувати, але це не проблеми дистанційної освіти. Так само, як вигорання вчителів, неадекватне часове навантаження, море звітності в шкільної адміністрації тощо. Це все є, було й раніше, просто тепер нарешті знайшли крайнього.