Проблема зі зміною національної ідентичності українських дітей в Криму лежить не лише в юридичній площині, але й в психологічній. Окупаційна влада своїми діями впливає на свідомість дітей. Про це у своїй статті для ZN.UA "Росія в Криму відбирає у дітей українську ідентичність" пише правозахисниця Ірина Сєдова.
"З одного боку - батьки підтримують все, що відбувається, з іншого - школа з нав'язливим одностороннім вихованням. Ситуація є особливо драматичною, якщо мова йде про дитячі будинки. Якщо в першому випадку є хоча б надія на розсудливих дорослих, то тут альтернативи немає. В принципі, діти просто не бачать іншого боку медалі, їм немає з чим порівняти життя на окупованій території. Волею-неволею вони стають частиною цього світу, що в кінцевому підсумку змінює їх свідомість і формує ставлення до життя", - наводить автор матеріалу цитату психолінгвістки Юлії Крилова-Грек.
Разом з тим, наголошується, що в Криму запущена програма "Юнармія. Наставництво", яка розрахована на вихованців інтернатів, з якими працюють керівники Юнармії, масштабно залучаючи їх до мілітаризованого способу життя.
Детальніше про те, в якій ситуації опинилися україномовні школи в Криму і як бути дитиною, що живуть на окупованому Кримському півострові, читайте в статті "Росія в Криму відбирає у дітей українську ідентичність" Ірини Сєдової.