Пілот ЗСУ, який брав участь у вильотах на «Азовсталь» у Маріуполі, розповів про хід секретної операції

Поділитися
Пілот ЗСУ, який брав участь у вильотах на «Азовсталь» у Маріуполі, розповів про хід секретної операції © t.me/polkazov
Кожен політ готувався індивідуально: хтось знав про нього за тиждень, а хтось дізнавався за кілька годин.

Генштаб ЗСУ опублікував інтерв’ю з одним із українських пілотів, які літали в заблокований Маріуполь із допомогою захисникам міста. За словами пілота, операціями керувало Головне управління розвідки Міноборони України, тому всі вони були секретні. Через це часу на розуміння і дослідження всіх нюансів не було навіть в екіпажів.

«Була секретна операція, часу на з’ясування всіх нюансів було небагато для екіпажу. ГУР давали за невеликий проміжок часу багато інформації та розвідданих. У когось була доба, у когось тиждень на підготовку, а у когось були лічені години», - розповідає пілот.

Він додав, що кожен політ готувався індивідуально. Головна складність — допомогу потрібно було доставляти на 100 км в глиб контрольованої окупантами території з насиченою протиповітряною обороною.

«Це було не те, що складно. Це було майже неможливо виконати. Згідно з тактикою, згідно з усіма математичними розрахунками це було майже неможливо виконати, але практика показала, що це можливо виконати, і ми виконували. Тільки в зоні посадки було три різних ракетно-зенітних комплекси, які перекривали зону посадки та зону поразки», - зазначив пілот.

Пілот додав, що найбільше хвилювання було тоді, коли екіпаж йшов до гелікоптера, але в процесі польоту це вже сприймалося як робота.

Він також розповів, що пілоти намагалися пройти зону поразки ППО та не заходити до неї. Однак, траплялися ситуації, в яких це неможливо було зробити, зокрема, під час доставки вантажу та евакуації поранених з Маріуполя. За його словами, пілоти розуміли, що йдуть на ризик.

Під час польоту вже з Маріуполя за шість кілометрів від міста у гелікоптер влучила ворожа ракета, і один двигун відмовив. Другий вертоліт, який летів позаду, росіяни збили, і екіпаж загинув.

«На зворотному маршруті, близько шести кілометрів, за три хвилини після зльоту в мій гелікоптер влучила ракета ПЗРК і відмовив один двигун. На борту було 20 поранених. Я знав, що якщо ми сядемо в полі, то як їх забирати, як евакуювати. Потрібен був інший гелікоптер. А це вже незапланована операція і це було неможливо. На жаль, інший гелікоптер, що йшов позаду, йому пощастило менше, весь екіпаж загинув», — розповів пілот.

Росія могла погодитися на евакуацію військових з "Азовсталі", щоб швидше проголосити Маріуполь взятим. Такого висновку дійшов американський інститут вивчення війни (ISW).

Про те, з чого народжувався Азов та як перетворився на еліту української армії? Чому українська влада, завжди побоюючись його, все ж таки не чіпала і давала розвиватися? Хто може їх врятувати? Читайте в інтерв'ю Інні Ведерниковій інструктора «Азова» Георгія Купарашвілі «Тісні ворота. Чому світ має врятувати «Азов».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі