Українські морські безпілотники потопили кілька військових кораблів, внаслідок чого Чорне море стало практично недоступним для російського флоту, а Україна отримала можливість збільшити експорт зерна зі своїх головних портів в Одесі до довоєнного рівня.
Експорт зерна в грудні зріс більш ніж удвічі — до більш ніж 5 мільйонів тонн порівняно з 2 мільйонами тонн у вересні. Міністр економіки України Юлія Свириденко каже, що це зростання, якщо воно збережеться, має збільшити експорт на 3,3 мільярда доларів цього року та підвищити економічне зростання на 1,2%, повідомляє The Wall Street Journal.
Українські кораблі тримаються берегів Румунії, Болгарії та Туреччини, які є членами Організації Північноатлантичного договору, що ще більше зменшує загрозу російського втручання. Після того, як перші кораблі пройшли без інцидентів, судновласники відправляють більші судна. Наразі експортують переважно зерно та залізну руду.
"Страхування є ключовим елементом для морських перевезень. Український уряд співпрацює з міжнародними страховими компаніями, включаючи Lloyd's of London та Marsh McLennan, щоб допомогти зерновозам, які прямують в Україну та з України, знайти доступне страхування. Без страхування мало хто з комерційних суден наважився б кинути якір в українських портах. З 1 березня ця програма була розширена на всі невійськові вантажі, такі як сталь і залізна руда", — пише видання.
Як вважає міністр економіки України Юлія Свириденко, мета полягає в тому, щоб зробити Україну більш самодостатньою і менш залежною від іноземної допомоги. Є й темні плями. За словами Володимира Славінського, директора з торгівлі компанії "Нібулон", одного з найбільших українських експортерів зерна, експортні надлишки продукції, що накопичилися в той час, коли експорт був обмежений, спричинили бурхливий ріст експорту.
Нагадаємо, що раніше видання Reuters повідомляло, що експорту українського зерна загрожує криза у Червоному морі. Це спричинено атаками хуситів у Червоному морі.