Однією з проблем в українській професійно-технічній освіті є втрата матеріально-технічної бази та людей. Як вирішити цю проблему голова підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти профільного комітету Верховної Ради Оксана Коваль пояснила у статті «Хто буде відбудовувати Україну після війни» для ZN.UA.
«Потрібно забезпечити достатнє фінансування для оновлення та модернізації матеріально-технічної бази. На сьогодні обладнання закладів профосвіти зношене більш ніж на 50%. Зміни у цьому напрямку зазвичай фінансуються коштом державної субвенції на створення навчально-практичних центрів (НПЦ), а також коштом співпраці з підприємцями та інвесторами», – зазначила Коваль.
Вона пояснила, що НПЦ – це по суті виробничі лабораторії та майстерні, де учні можуть удосконалювати свої практичні навички. Втім, станом на початок 2022 року в Україні діє лише 418 таких центрів – це означає, що приблизно половина закладів профтехосвіти отримали сучасний майданчик для практичних занять.
«Недостатній рівень розвитку НПЦ напряму пов'язаний із недофінансуванням цього напрямку розвитку профосвіти. Так, розмір відповідної державної субвенції у 2020-2021 роках склав лише 250 млн грн. Навіть аудит Рахункової палати зазначив, що виділені кошти лише частково можуть покрити витрати на оновлення матеріально-технічної бази профтехів», – зазначила авторка.
Раніше Український центр оцінювання якості освіти опублікував календар проведення національного мультипредметного тесту (НМТ), який цьогоріч замінив традиційне ЗНО у зв’язку з війною. Заплановано три сесії НМТ.