Програма розвитку ООН в Україні оголосила переможців конкурсу соціального відео проекту "Великі Історії Малого Бізнесу".
Молоді українські режисери протягом червня знімали соціальне відео про людей, котрі постраждали у наслідок конфлікту на сході та підприємців-вимушених переселенців, які відкрили власний успішний бізнес. Підприємці, які стали героями відео, раніше отримали гранти від Програми Розвитку ООН в Україні на започаткування власної справи. Бізнесменам вдалося зробити проекти корисними та прибутковими. Для того, щоб розповісти історії успіху підприємців-переселенців ПРООН у партнерстві з Molodiya Festival організували конкурс соціального відео "Великі Історії Малого Бізнесу".
За результатами голосування журі, перше місце посіла відео-робота, присвячена зворушливій історії пекаря. Ігор Тернов – підприємець, який відкрив пекарню в місті Маріуполь. Ігор власноруч пече хліб, а його дружина займається реалізацією продукції. Автор соціального відео і переможець конкурсу – український режисер Максим Люків.
Друге місце отримала знімальна команда PaperPlanes Production, яка розповіла історію переселенця з Луганська. Підприємець Павло Степанов в 70 років став власником кузні в Харківській області.
Третє місце розділили дві команди – громадська організація "Ясно!" і режисер Дмитро Камінський.
Одна з робіт була присвячена Синиці Яні. Через збройний конфлікт у Донецьку Яна була змушена покинути своє місто, але не змогла покинути рідний край. Саме любов до Донецького краю надихнула Яну зайнятися зеленим туризмом і заснувати проект "Туристичне село Крива Лука".
Друге відео розповідає історію Оксани, викладача Донецького національного університету, який був евакуйований до Вінниці. Зараз жінка проживає у двох містах – Вінниці та Запоріжжі, адже Оксана в Запоріжжі відкрила дитячу наукову лабораторію і продовжує викладати в Донецькому національному університеті у Вінниці.
"Великі Історії Малого Бізнесу" – це не просто результативний і важливий проект для людей, він викликає теплі почуття. Коли ми надавали гранти і спостерігали, як люди, які втратили все, починають все спочатку, ви не уявляєте, що наша команда відчувала в цей момент! Ми дуже пишаємося результатами підприємців. Для нас велика гордість бути причетними до цих бізнесів. Мене неодноразово запитували, хто мій фаворит... В Маріуполі за підтримки ПРООН відкрили пекарню. Мені особливо подобається ця справа, адже я особисто люблю пекти хліб. Іноді мої колеги жартують, що я не тим займаюся. Також, знаю, що під Києвом є майстерня по ремонту велосипедів. Я особисто ще не відвідував це підприємство, хоча ця компанія мені теж дуже подобається" – розповів Янтомас Хімстра, директор ПРООН в Україні.
Членами журі конкурсу були представники міжнародних організацій, продюсери, кінорежисери і експерти соціальної реклами, серед яких: директор Представництва ПРООН в Україні Янтомас Хімстра, музичний продюсер Олександр Ксенофонтов, креативний директор TABASCO в Україні Олександр Смирнов, кінокритик Володимир Войтенко та інші. Загальний призовий фонд конкурсу склав 50 000 грн: 1 місце – 25 000 грн, 2 місце – 15 000 грн, 3 місце – 10 000 грн.
Інформаційна довідка: грантова підтримка підприємців та конкурс мотивуючих відео стали можливими завдяки фінансуванню урядів Японії, Польщі і Чехії в партнерстві з урядом України, регіональною та місцевою владою. Основна мета проекту – відновлення економіки регіону, у тому числі інфраструктури та доступу населення до засобів існування.