Найоптимальнішим варіантом у ситуації з катастрофою українського літака є залучення максимальної підтримки партнерів і змушення Ірану передати згідно з вимогами Чиказької конвенції проведення розслідування іншій країні із беззаперечним авторитетом. Про це написала у Facebook колишня заступниця голови МЗС Олена Зеркаль.
За її словами, якщо це не вдасться, то необхідно тиснути на Іран, щоб було офіційно залучено до розслідування й інші країни, окрім України. Інші країни повинні отримати доступ до всіх матеріалів.
На думку дипломатки, найменше, що може зробити українська сторона – це залучити найкращих експертів та включити їх до групи розслідування "за квотою" України.
"Розуміючи всю складність ситуації та маючи досвід трагедії МН17 і її розслідування можу сказати, що дуже важливо не згаяти час та вже зараз задіяти всі можливі інструменти, передбачені міжнародним правом, а також робочі контакти з партнерами", - написала Зеркаль.
Уранці 8 січня в Ірані розбився літак "Міжнародних авіаліній України", який летів з Тегерана до Києва. В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великобританії, Швеції та Афганістану: всього 176 людей.
В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна. Однак, за даними Пентагону, іранці могли помилково збити український літак. Цієї ж версії дотримується Дональд Трамп. Її достовірність підтвердив канадський прем'єр Джастін Трюдо і прем'єр-міністр Британії Борис Джонсон.
У РНБО розглядають сім версій причин падіння літака, серед яких: атака ППО Ірану, вибух на борту внаслідок теракту, зіткнення з безпілотником і технічна несправність літака.
У "МАУ" повідомили, що літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.
Україна направила до Тегерану групу фахівців для участі у розслідуванні спільно з іранською стороною. Передавати самописці компанії Boeing Тегеран відмовився.