Навчання в онлайн-форматі може відбуватися не лише у школі чи університеті, а й в професійно-технічних освітніх закладах. У своїй статті «Яких професій не вистачає Україні, і що з цим робити» для ZN.UA Наталія Назукова пише про те, що потрібно інвестувати у заходи з інтегрування онлайн-навчання у професійну освіту.
«Навчальні заклади та експерти вже давно виступають за те, щоб підходи до онлайн-навчання були інтегровані у всі частини освіти та реалізовані як повноцінний компонент навчання, викладання та оцінки. У такому разі помилково розглядати онлайн-освіту виключно як реакцію на пандемію короновірусної хвороби», – пише авторка.
Натомість за словами Назукової, її слід розуміти як інтегрований підхід до навчання, що може забезпечити більшу гнучкість і масштабність професійної освіти, створюючи «спільноти динамічного навчання», які характеризуються кращою здатністю адаптуватися до раптових змін.
Назукова зазначила, що одним із найбільш успішних прикладів організації онлайн навчання в умовах пандемії став сектор будівельної професійної освіти Австрії. Там ще у 2019 р. була розроблена цифрова навчальна платформа для учнів будівельних професій. Навчальна платформа розроблена спільно будівельними навчальними закладами та навчальними центрами на базі будівельних фірм. Вона складається з 70 онлайн-курсів, 373 спеціалізованих тем, 90 навчальних відео та 2900 перевірок знань.
«МОН України також запропонувало онлайн-ресурси для учнів ПТНЗ: методичні рекомендації (які включають текстові матеріали і відеоуроки), вебінари, майстер-класи та курси для викладачів, а також надало можливість безкоштовно користуватися сервісами Google для дистанційної роботи. Водночас, надані матеріали є фрагментарними, а також належать до навчальних програм лише декількох напрямів професійної підготовки», – додала авторка.
Раніше повідомлялося про те, що 65% батьків українських школярів виступають проти дистанційної освіти через низьку якість такого навчання. Водночас 50% сімей, чиї діти чи онуки ходять до школи, погодилися з користю дистанційки у боротьбі з поширенням коронавірусу. Найбільше дистанційна освіта не влаштовує мешканців сіл (72%). У селищах міського типу та великих містах підтримка дистанційної освіти вища.