Для того, аби діти отримували весь набір базових знань зі шкільних предметів, зокрема з математики, батькам необхідно використовувати для цього хоча б наявні ресурси — книжки, відео, сайти, навчальні платформи, гуртки. Про це у статті для ZN.UA пише старший науковий співробітник Інституту математики НАН України, кандидат фізико-математичних наук Ірина Єгорченко.
"Звісно, якщо є кошти на оплату якісної приватної школи чи надзвичайно пощастило з компетентним вчителем в державній школі, який не транслюватиме дітям власну математичну тривожність, чи з репетитором, який не просто буде виконувати домашні завдання, а дасть розуміння — це прекрасно, - пише авторка. - Якщо не пощастило — навчати дітей самим, або усвідомити, що дитина залишиться без базової освіти. Використовувати хоча б наявні ресурси — книжки, відео, сайти, навчальні платформи, гуртки".
За словами Єгорченко, гуртки цікавої математики - це чудово, але базових навичок вони замінити не зможуть.
"Ментальна математика — добре, але не допоможе для всього набору базових знань, і не є найкращим використанням часових та фінансових ресурсів", - вважає науковиця-математик.
Єгорченко переконана, що в Україні немає популярних в інших країнах книжок з математики для батьків, і немає шансів на їхню появу — наявні книжки з математики продаються погано, і видавці не хочуть їх видавати.
"Для зацікавлення математикою та джерел цікавих задач на сайтах видавців навчальної літератури все ще є багато прекрасних недорогих книжок попередніх років видання — які рекомендую негайно купити на всі наступні класи — їх більше не перевидадуть. Масового попиту на математичну літературу без слова “ЗНО” в назві в Україні немає. Немає вимог знати та отримувати реальну освіту (не просто папірець) — немає попиту на книжки. Немає попиту — немає книжок, немає знань, і далі по колу. Розірвати це коло без значних коштів неможливо", - пише авторка.
За її словами, залишається вчитись самим з наявними ресурсами і навчати дітей.
Єгорченко також акцентує на тому, що з масовою математичною освітою (на відміну від елітно-олімпіадної для кількох тисяч учнів на країну) ситуація наближається до катастрофічної навіть без врахування проблем дистанційної освіти.
"...І шансів на розуміння та виправлення ситуації на державному рівні я не бачу просто через засадничу недоброчесність освітньої системи. Ця ситуація послідовно закріплюється урядом та законодавцями. Шанс для окремих людей — лише у розумінні батьками та роботодавцями реальності та їхній зацікавленості в оцінці навичок та розвитку власних дітей та працівників", - резюмує вона.
Безліч анекдотів і мемів створено про те, як батьки разом із дітьми сидять над підручниками й роблять домашку! І на дистанційці, і без неї. Особливо в початковій школі. І особливо з математики. А що в нас із підручниками та програмами з математики? Науковець-математик Ірина Єгорченко відшукала багато цікавого. Чи повинен учитель початкової школи, який закладає основи знань і викладає, серед іншого, й математику, знати її? Відповідь вас здивує. Що робити батькам, які не можуть допомогти дітям, бо не бачать потрібної інформації в підручниках? Яку додаткову літературу чи курси шукати для дітей? Про все це читайте у статті «Що не так із математикою в початковій школі?»