В урядовому плані відновлення, представленому на конференції в Лугано, підрозділу «наука» немає, хоча кілька непрямих проектів все ж таки є у розділі «Освіта», пишуть у своєму матеріалі для ZN.UA «План відновлення України: що в ньому не так з вищою освітою та наукою» Єлизавета Щепетильникова та Ірина Єгорченко.
“Цікаво, що у Плані у розділі про освіту є проект “Комунікаційна кампанія для підвищення поінформованості про значення дошкільної освіти”. Добре було б додати такий самий проект про науку. Без державної підтримки немає та не буде науково-популярних програм на телебаченні. Популяризація науки також потребує фінансування, без державної підтримки видавці не хочуть видавати науково-популярні книги. Наприклад, з тієї ж математики за 30 років, з 1991-го, було видано аж шість науково-популярних книг для вікової групи 15 років та старше”, - зазначають автори.
Зокрема експерти пропонують почати з абсолютно безкоштовного кроку: звільнити з посад плагіаторів та ректорів, які підтримали плагіаторів, інакше вся наукова інфраструктура установ - викинуті на вітер гроші.
"Люди, для яких недобропорядність і псевдонаука прийнятні, - жодних світових стандартів не досягнуто навіть у найкращих установах", - зазначають вони.
Адже розвиток потребує насамперед не грошей, а компетентності, доброчесності та поваги до вчених з боку чиновників.
“Без цього жодних грошей результату не дадуть. Списати щось із закордонних проектів, сподіваючись отримати кошти як реакцію на знайомі для міжнародних донорів слова — демонстрація некомпетентності. Ми не можемо її собі дозволити, особливо тепер. Хотілося б нарешті почути: ми все ж таки розвиваємо науку чи імітуємо інновації?”, - акцентують автори.
Чому майбутнє країни неможливе без людського капіталу, без людей та ідей, тобто без освіти та науки читайте більше в матеріалі.