Більшість пунктів пропуску на кордоні з країнами ЄС не розраховані навіть на актуальний потік транспорту, а кількість мандрівників і надалі зростатиме через запровадження безвізового режиму з ЄС та збільшення потоків трудової міграції з України. Багатогодинні черги з автотранспорту не зникнуть у найближчий час, хоча, можливо, й не зростатимуть завдяки підвищенню популярності авіаційного та залізничного сполучення з ЄС.
Про це у своїй статті для DT.UA пишуть Ірина Сушко, Катерина Кульчицька і Павло Кравчук, ГО "Європа без бар'єрів". На їхню думку, єдиним логічним вирішенням цієї проблеми мають стати відкриття нових автомобільних і пішохідних пунктів пропуску та модернізація вже наявних, аби збільшити їхню пропускну здатність і зручність перебування.
"Побудова міжнародного пункту пропуску, як і модернізація, - складний та дорогий процес, що потребує укладання міжнародних договорів, ухвалення рішення Кабінетом міністрів України, оформлення права власності або користування земельною ділянкою тощо, - відзначають експерти. - Інший вихід - запровадження передбаченої стратегією інтегрованого управління кордонами процедури спільного контролю - контролю, що здійснюється співробітниками контрольних органів у спільному пункті пропуску відповідно до міжнародних принципів "єдиного вікна", "єдиної зупинки", вибіркової перевірки транспортних засобів та товарів".
Докладніше про необхідність модернізації та будівництва нових пунктів пропуску на західному кордоні читайте у статті Ірини Сушко, Катерини Кульчицької і Павла Кравчука "Людський вимір: як працює західний кордон України" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".