КСУ визнав частину положень про реформу поліції неконституційними та це не щодо атестації – експерт

Поділитися
КСУ визнав частину положень про реформу поліції неконституційними та це не щодо атестації – експерт © УНІАН
Цінність рішення КСУ – Рада не може звільняти директорів ДБР та прокурорів.

Конституційний Суд України 21 липня визнав частину положень щодо реформи поліції неконституційними. Проте це не рішення про “неконституційність атестації” як можна почути, пише Євген Крапивін, експерт Центру політико-правових реформ у своєму Facebook. 

«Що сталось? КСУ у справі за конституційною скаргою Бівалькевича Б.В. (колишнього високопосадовця МВС, полковника) визнав неконституційними п. 8 Розділу ХІ Закону України “Про Національну поліцію”… стосовно попередження про звільнення поліцейських у зв’язку з утворенням Національної поліції. Водночас ці положення Закону втрачають чинність з дня ухвалення цього Рішення і не поширюються на правовідносини, що виникли до дня його ухвалення і продовжують існувати», - пише експерт.

Він також пояснює суть змін.

«Атестуванню поліції передувало звільнення усіх міліціонерів з МВС. З дня опублікування Закону “Про Національну поліцію” (6.08.2015 р.) всі працівники вважались такими, що попереджені про можливе майбутнє звільнення через скорочення штатів. КСУ констатував, що цим порушено принцип юридичної визначеності, який є складовою верховенства права (ст. 8 Конституції), адже що означає “можливе” та “майбутнє” звільнення незрозуміло, тим паче, що всіх було звільнено, а інше положення Закону встановлює у загальних рисах процедуру майбутнього працевлаштування в поліції протягом трьох місяців (до набрання чинності Законом 07.11.2015 р.), яка суперечить цьому положенню (п. 4 Рішення)», - зазначив він.

За його словами, процедура звільнення та переходу до Нацполіції була нечіткою, міліціонери не могли передбачати своїх дій на підставі положення Закону через його суперечливий зміст. До того ж у Верховної Ради немає повноважень попереджати про звільнення (звільняти) масово людей з посад, для цього має бути індивідуальне повідомлення завчасно.

Відносно атестації поліцейських він додав: «Атестуванню поліцейських присвячена ст. 57 Закону “Про Національну поліцію” і вона не є предметом розгляду цього Рішення. Цей механізм конституційний і може застосуватись й надалі (правда з тим підзаконним регулюванням, яке наразі є, в жодному разі його застосовувати не треба). З іншого боку він настільки проблемний, що “проваленість” атестації завчасно була відома і вірогідно свідомо підлаштована тими, хто розробляв підзаконний акт про порядок атестування (Наказ №1465)».

Крім того, він назвав сенс цього рішення КСУ: «Дійсно, наші реформатори чомусь впевнені, що Верховна Рада може через перехідні та прикінцеві положення Закону звільняти і директорів ДБР (це не так), і 15 тисяч прокурорів, і цілі понад 100-тисячні органи. Проте це суперечить гарантіям незвільнення з посад цих людей, зокрема і трудовим правам. В цьому цінність цього Рішення КСУ – вказати, що це не повноваження Парламенту».

Про те, що робити з “поганими” прокурорами, поліцейськими читайте в матеріалі Євген Крапивін для ZN.UA – «Казус Авакова».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі